Sunt trei componente esențiale pentru o viață care ar fi definită de mulți ca una fericită: sănătatea organismului, bogăție materială și un cerc de prieteni. Principalii factori care influențează starea de sănătate a unui individ sunt: zestrea genetică și stilul de viață. Stilul de viață se referă, în esență, atât la alimentație, cât și la activitatea fizică. Despre importanța exercițiului fizic sub aspectul păstrării sănătății fizice vorbim în acest articol.

 

Imaginează-ți că te plimbi într-o pădure. Bănuiesc că te gândești la copaci, pe care noi, pădurarii, îi numim arboret, cu trunchiuri masive și coroane frumoase. Da, copacii constituie baza pădurii, dar pădurea e mai mult decât putem vedea. Sub pământ este această altă lume, o lume de căi biologice infinite care conectează copacii și îi ajută să comunice și face ca pădurea să se comporte ca un singur organism. Te duce cu gândul la un soi de inteligență.

Dacă porți căști audio, și probabil că o faci, atunci ai experimentat unele schimbări ale urechii: interiorul urechii se simte mai lipicios, uneori simți disconfort și e posibil să te fi ales la un moment și cu o infecție. Asta din pricina căștilor audio interne, care perturbă funcționarea normală a canalului auditiv, care, în principiu, n-a evoluat pentru a avea „dopuri” în el...

Repetă un cuvânt în minte de multiple ori. Să spunem termenul „interferență”. Repetă termenul de 30-40 de ori. Cel mai probabil își va pierde orice sens. Cumva, misterios, cuvintele au sensuri atașate de acestea. Dar repetiția lor disociază sunetul de înțelesul asociat. De ce?

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a ficatului de pui:

Creierul uman este construit cu o sensibilitate foarte mare la evenimentele neplăcute; nu la fel stau lucrurile când vine vorba despre evenimente pozitive. În plus, stimulii negativi sunt stocați mai rapid în memoria de lungă durată decât cei pozitivi.

Cine are mai mult de 30 de ani și nu știe ce este durerea de spate? Durerile de spate ajung atât de severe, că mulți trebuie să stea la pat zile în șir, până-și revin cât de cât. Care este cauza? Și ce se poate face?

Două lucruri ar trebui predate în școli într-un mod cât mai explicit, pentru că acestea sunt responsabile în cea mai mare măsură de sănătatea noastră: alimentația și exercițiul fizic. Ambele sunt privite de mulți ca mofturi, dar sunt fundamentale în menținerea unui organism sănătos și pentru asigurarea unei bune calități a vieții.

Cum să mănânci corect și cum să-ți asiguri o bună formă fizică - reprezintă mistere pentru cei mai mulți dintre noi. Și nu ar trebui să fie așa.

În principiu, suntem siguri de amintirile noastre. Dacă nu ne bazăm pe ele, atunci pe ce? Unii chiar au tendința să creadă că amintirile sunt stocate în creier într-un mod similar celui în care datele sunt depozitate pe un computer (metafora creierului privit ca un computer). Dar lucrurile nu stau așa. În fapt, știm puține despre cum se formează și se păstrează amintirile.

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a mărului:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a oului:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a pieptului de pui:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a pâinii:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a laptelui:

În mod clar floarea-soarelui (Helianthus annuus) are o legătură specială cu Soarele. Fiind cu floarea (pălăria) către est, planta este mai sănătoasă și își crește șansele de reproducere. Iar ideea că floarea-soarelui urmărește mișcarea Soarelui pe bolta cerească este un mit (în parte).


 Cele trei vaccinuri COVID-19 codifică proteina spike a coronavirusului, folosind ARNm ca șablon (Pfizer și Moderna) sau ADN-ul (J&J)

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl înțelegi despre vaccinuri este că acestea îți învață corpul cum să se pregătească pentru a combate o infecție. În acest fel, vaccinurile îți ajută corpul să fie pregătit pentru invaziile germenilor, care altfel te-ar putea îmbolnăvi.

Mulți cred că vitaminele și mineralele sunt utile întotdeauna și că, în principiu, nu pot fi vătămătoare. Dar, așa cum este cazul în multe situații, există multe potențiale pericole în utilizarea în exces a celor două tipuri de micronutrienți.

Spălatul pe dinți și o dietă fără prea multe zaharuri sunt (încă) importante pentru o dantură sănătoasă. Dar există un inamic ce trece de protecția oferită de aceste măsuri, chiar și corect puse în practică.

La nivel individual, sigur, viața pare scurtă și ne-am dori să atingem nemurirea. Dar viața și moartea nu sunt despre tine sau despre mine...

Limba dispune de un mecanism complex, dar rapid și eficient, de informare a creierului despre contactul cu ceva fierbinte, cum a fi ceaiul.


 



Ar fi util dacă ne-ai sprijini cu o donație!
Donează
prin PayPal ori
Patron


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro