Ce funcţionează pentru o persoană poate să nu aibă efect pentru alta. Atunci când fac schimbări, unii oameni (aşa cum sunt eu) preferă să mizeze pe tot şi să schimbe totul în acelaşi timp. Alţii însă, aleg o abordare mai lentă, făcând modificări mai mici. Nicio abordare nu este mai bună decât alta, doar persoanele au personalităţi diferite şi abordează diferit stilurile de viaţă. Acest articol se adresează celor ce preferă o abordare mai lentă. Explică modul în care să adoptăm o dietă sănătoasă, bazată pe alimente naturale, în 12 paşi uşor de gestionat.

Dependenta de alimenteSă mănânce sănătos şi să piardă în greutate pare aproape imposibil pentru multe persoane. În ciuda bunelor lor intenţii, ei se găsesc repetat în situaţia de a mânca mari cantităţi de alimente nesănătoase, deşi sunt conştienţi că acest lucru le face rău. Adevărul este că efectele anumitor alimente asupra creierului pot duce la dependenţă.

Există câţiva îndulcitori naturali care sunt perfect siguri pentru consum. Conţin puţine calorii, puţină fructoză şi au gust dulce. Există 4 îndulcitori naturali care sunt de fapt sănătoşi. Care sunt aceştia şi care sunt sunt efectele acestora asupra organismului uman? Citiţi acest articol pentru afla...

La început, dieta convenţională low-fat s-a bazat pe puţine dovezi ştiinţifice, care de atunci au fost complet infirmate. În ultimele decenii, multe studii ample, pe termen lung, au arătat că această dietă este o alegere foarte proastă. Nu s-a dovedit doar că este ineficientă,ci că ea poate fi de-a dreptul dăunătoare pentru mulţi oameni. În acest articol găsiţi 7 moduri în care dieta low-fat vă poate afecta sănătatea.

Nutriţia este plină de tot soiul de minciuni, mituri şi concepţii greşite. Ceea ce oamenii cred că este adevărat, de multe ori se dovedeşte a fi exact opusul adevărului. Prin urmare, în articolul de faţă veţi găsiţi prezentate unsprezece alimente care sunt folosite de unele persoane "pentru dietă", dar care de fapt ne îngraşă. Iată despre ce este vorba...

Uleiul de cocos este cea mai prietenoasă grăsime din lume pentru slăbit. Conţine o combinaţie unică de acizi graşi care au efecte semnificative asupra metabolismului. Mai multe studii arată că doar prin adăugarea uleiului de cocos în dietă putem pierde grăsime, în special grăsimea "periculoasă" din cavitatea abdominală. Să vă explic cum funcţionează.

Amidonul rezistent este cel ce nu e digerat. Cu alte cuvinte, este rezistent la digestie în partea superioară a tractului digestiv. Amidonul rezistent trece neschimbat prin colon, unde hrăneşte bacteriile prietenoase din intestin. În acest fel, funcţionează asemănător cu o fibră solubilă, fermentabilă, deşi pare a fi mai benefic decât fibrele. Multe studii efectuate pe oameni arată că amidonul rezistent poate aduce beneficii sănătăţii: îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină, scade nivelul glicemiei, reduce apetitul şi aduce beneficii digestiei (1).

Alimentele procesate sunt dăunătoare. Ele sunt principalul motiv pentru care oamenii se îngraşă şi se îmbolnăvesc. De unde ştim acest lucru? De fiecare dată când o populaţie adoptă o dietă occidentală bogată în alimente procesate, membrii acesteia se îmbolnăvesc. Acest lucru se întâmplă în decurs de câţiva ani. Genele lor nu se modifică, alimentele, da.

Pofte alimentareTe-ai trezit vreodată în miezul nopţii cu o poftă nebună de prăjitură cu brânză? Soţia ta însărcinată te-a implorat vreodată să-i aduci murături şi brânză, care să meargă cu un sandviş cu unt de arahide şi banane? Poftele alimentare reprezintă unul din lucrurile pe care aproape orice om le-a simţit. Una dintre cele mai răspândite teorii privind cauza lor este aceea că oamenii râvnesc după mâncărurile care conţin substanţele nutritive de care corpul duce lipsă.

Noi toţi suntem diferiţi. Ceea ce funcţionează pentru o persoană poate să nu funcţioneze pentru alta. Am scris destul de mult în trecut despre dietele low-carb, deoarece cred că reprezintă o potenţială soluţie la unele dintre cele mai mari probleme de sănătate din lume. Totuşi, adevărul este că dietele low-carb nu sunt pentru toată lumea.

Acesta este un plan detaliat pentru dieta paleo. Ce să mâncăm, ce să evităm şi un exemplu de meniu paleo pentru o săptămână. Dieta paleo este bazată pe imitarea dietei strămoşilor vânători-culegători. Include alimente integrale, neprocesate, care seamănă cu ceea ce găsim în natură. Strămoşii noştri au fost genetic la fel ca oamenii moderni. Ei au prosperat consumând astfel de alimente şi nu au suferit de boli ca obezitatea, diabetul şi bolile de inimă.

Nu este plăcut să ţinem dietă. Avem tendinţa de a pofti şi de a ne fi foame. Acest lucru face ca oamenii să renunţe la dietă şi să se îngraşe din nou. De aceea, metodele cele mai nenaturale de slăbit au o rată a succesului foarte mică. Puţini oameni au avut succes pe termen lung. Aici intră în scenă un supliment popular pentru slăbit numit Garcinia cambogia.

Dietele low-carb au fost controversate zeci de ani. Ele au fost iniţial condamnate de profesioniştii din domeniul sănătăţii speriaţi de grăsime, inclusiv de către media. Oamenii credeau că aceste diete ar putea creşte colesterolul şi provoca boli de inimă din cauza conţinutului ridicat în grăsime. Totuşi, timpurile se schimbă. Începând din anul 2002 au fost efectuate peste 20 de studii pe dietele low-carb.

Branzeturi graseUna dintre cele mai frecvente greşeli pe care le fac oamenii când ţin o dietă low-carb este să nu consume destule grăsimi. Dacă ţineţi o dietă low-carb şi low-fat, nu rămâneţi decât cu proteine. Dacă nu mâncaţi decât proteine, veţi începe să vă fie foame, să vă simţiţi rău şi să abandonaţi dieta.

Espressoul si memoriaCafeaua este de mult timp prietenul studenţilor care învaţă în timpul nopţii, dar rolul cafelei nu este doar să ne menţină treji. Un studiu oferă prima dovadă convingătoare că cofeina îmbunătăţeşte memoria de lungă durată la oameni – numai dacă doza este corectă.

Pahar cu lapteHormonii joacă un rol în numeroase tipuri de cancer, în special în cel testicular, mamar şi de prostată. Printre factorii care pot creşte riscul apariţiei cancerului de sân se află: numărul scăzut de sarcini, pubertatea precoce şi menopauza tardivă, probabil datorită expunerii crescute la estrogeni.

Femeie mancand ciocolataExistă 8 simptome care sunt tipice pentru persoanele dependente (sau care au o “relaţie nesănătoasă cu mâncarea”, dacă preferaţi). Săptămâna trecută am realizat un sondaj în care am întrebat despre fiecare dintre ele. Am trimis un e-mail către 17.094 persoane şi au răspuns 875 dintre ele.

Frecventa meselorFrecvenţa optimă a meselor – cât de multe mese ar trebui să mâncăm pe zi? Există o mulţime de sfaturi contradictorii cu privire la frecvenţa “optimă” a meselor. Potrivit multor “guru” – micul dejun începe arderea grăsimilor şi 5-6 mese mici pe zi previn încetinirea metabolismului.

Zaharul ca drogDiferite alimente ne afectează corpul în diferite moduri, iar zahărul este unic în ceea ce priveşte câştigul în greutate. Zahărul (zaharoza) şi siropul de porumb bogat în fructoză conţin două molecule: glucoză şi fructoză. Glucoza este absolut vitală pentru viaţă şi este parte integrală a metabolismului.

Oamenii tind să poftească să consume junk food. Personal cred că acesta este principalul motiv pentru care este greu să avem o dietă sănătoasă. Poftele apar din cauza nevoii creierului de “recompensă” – nu datorită nevoii organismului de mâncare. Dacă vă puteţi opri când consumaţi doar o cantitate mică, atunci este în regulă să vă răsfăţaţi când vă este poftă.


 



Donează prin PayPal ()


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro