TânărăCând vine vorba de alegerile alimentare, majoritatea dintre noi facem tot ce putem pentru a ne asigura că ceea ce punem în farfurie reprezintă cea mai sănătoasă şi nutritivă mâncare posibilă. Dar, având atâtea opţiuni, nu e uşor să ştim exact ce ar trebui să mâncăm.

Bauturi racoritoareÎncepând cu 1995, cercetătorii de la Institutul Naţional de Sănătate Ambientală* din SUA au avut mai mult de 250.000 de chestionare completate, având ca subiect tipurile de băuturi consumate de către adulţi cu vârste cuprinse între 50 şi 71 de ani.

Dieta grupe sanguineCererea pentru cărţi cu diete va fi mereu imensă. Speranţa nu moare niciodată atunci când vine vorba de găsirea unei căi de a scăpa de kg în plus. Căci indiferent de numărul de diete eşuate, întotdeauna există nădejdea că poate următoarea va genera miracolul mult dorit.

Salpetru"Salpetrul" (termenul se referă fie la nitratul de potasiu sau de sodiu) nu are niciun efect asupra dorinţelor carnale. Povestea că această substanţă chimică a fost pusă în mâncarea soldaţilor pentru reducerea apetitului lor sexual este un mit şi nimic mai mult.

ÎnfometarePentru a avea un organism şi o minte sănătoasă este recomandabil să uitaţi de obiceiurile alimentare moderne şi să evaluaţi beneficiile unor perioade de auto-înfometare. În continuare vă invităm să citiţi despre rezultatele recente privind privarea de hrană.

CiocolataProdusele zaharoase conţin cantităţi mari de glucide, de aceea se mai numesc şi dulciuri. Acestea constituie o sursă importantă de energie pentru organism. Unele dintre ele conţin fructe (siropuri, dulceţuri), asigurând organismului vitamine şi elemente minerale.

GrâuMai bine de 50% din necesarul caloric al omului este asigurat de produse din cereale. Cerealele se cultivă în funcţie de tipul de climă: în zona temperată mai mult grâul, în cele mai calde - orezul, meiul şi porumbul, iar în regiunile mai răcoroase - secara, orzul şi ovăzul.

FructeLegumele şi fructele sunt cele mai diversificate alimente din meniul nostru, totuşi compoziţia acestora în principii nutritive nu diferă foarte mult. Aceste alimente de origine vegetală au fost apreciate din cele mai vechi timpuri, de la primii culegători şi agricultori.

OUăOul este o etapă în dezvoltarea unui animal (păsări, reptile), conţinând celulele embrionului şi substanţe nutritive. În continuare vom prezenta caracteristicile şi importanţa oului de găină în alimentaţia omului, celelalte (raţă, curcă, prepeliţă etc.) fiind mâncate mai rar.

CarneDe la primii oameni la omul modern, carnea a fost mereu prezentă în meniul nostru, fiind o importantă sursă de proteine, având o valoare energetică mare. În medie, fiecare 100g de carne conţine 20g de proteine, conţinând toţi aminoacizii esenţiali.

Soarecii si hranaŞoarecii care au ceasul biologic de la nivelul celulelor grase defect se îngraşă dacă mănâncă atunci când ar trebui să doarmă, spune Georgios Paschos, doctor în medicină la Şcoala de Medicină Perelman, Universitatea din Pennsylvania.

Lapte si produse lactateAlimentaţia este o componentă indispensabilă organismului uman, care furnizează substanţe nutritive pentru a asigura energia necesară proceselor vitale, pentru a permite sintetizarea unor substanţe proprii sau pentru a repara leziunile datorate uzurii.

CiocolataVechii maya şi aztecii din Americi consumau ciocolată. Aceştia beau cacao sau apă în care fuseseră scufundate boabe de cacao, la fel cum bem noi astăzi ciocolată caldă. Cu toate acestea, cacaua lor era destul de amară şi avea şi ardei iute în ea.

Glutamat sodiuGlutamatul de sodiu (E621 sau glutamatul monosodic - GMS) este un aditiv alimentar. Este una din numeroasele forme ale acidului glutamic, un aminoacid neesenţial. Din 1959 Food and Drug Administration a clasificat GMS: "recunoscut, în general, ca fiind sigur".

FructeÎntr-un articol anterior am vorbit despre importanţa alimentaţiei şi am pus accentul pe produsele de origine animală. Astăzi ne propunem să aruncăm o privire asupra produselor alimentare de origine vegetală, adică despre cereale, legume şi fructe.

Alimentatie. Produse animaleTrăim într-o eră a vitezei, unde importanţa unui regim alimentar sănătos este adesea trecută cu vederea. Nu de puţine ori mâncăm pe fugă sau chiar sărim peste mesele principale. Un alt obicei nesănătos caracteristic secolului XXI este fast-food-ul.

MâncareDin cele mai vechi timpuri omul acumulează experienţă în stabilirea celei mai potrivite compoziţii de hrană pentru a asigura un necesar nutritiv complet. Se înţelege că această compoziţie optimă nu este universal valabilă, ea depinde de mai mulţi factori.

AlcoolAlcoolul are nenumărate utilizări, iar efectele sale asupra individului ori chiar asupra colectivităţilor sunt uneori semnificative. Uneori este cauza unor accidente de circulaţie, alteori ne ajută să trecem mai departe peste mari dezamăgiri sau eşecuri.

Pliculet indulcitorVă aflaţi la filtrul de cafea din birou. Luaţi un pliculeţ roz într-o zi, unul albastru a doua zi. Aţi încercat cilindrul cu zahăr de lângă bolul cu pacheţele, dar niciodată nu e suficient ca să îndulciţi cafeaua. Dar oare ce se află în aceste pliculeţe cu îndulcitori artificiali?

MâncareCeva extrem de ciudat se întâmplă între momentul în care punem ce-a mai rămas din cină în frigider şi momentul în care o încălzeşti ziua următoare. Odată bine-prăjitul pui se înmoaie şi îmbibă cu apă; salata perfectă se ofileşte. Până şi pastele se transformă într-un terci.


 



Donează prin PayPal ()


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro