Astronauti in conditii de microgravitatieO echipă de cercetători australieni a publicat rezultatul unui studiu care scoate la iveală faptul că celulele stem - celule embrionare încă nediferenţiate pentru a îndeplini diferite funcţiuni - produc alte proteine în condiţii de microgravitaţie decât în condiţii normale. S-a constatat că sunt produse mai multe proteine care contribuie la scăderea densităţii osoase şi a masei musculare. Mai mult, numărul de proteine cu efect antioxidant rezultate din celulele stem scade şi el în condiţii similare celor de pe orbita circumterestră.

Cu toate că se cunoaşte de multă vreme faptul că microgravitaţia afectează densitatea osoasă, totuşi, nu sunt în prezent cunoscute genele şi proteinele care sunt afectate în aceste condiţii speciale, ducând astfel la apariţia afecţiunilor. Deşi celulele stem embrionare nu mai sunt prezente şi în organismele adulţilor, rezultatele studiului ar putea reprezenta primul pas spre înţelegerea şi explicarea problemelor provocate astronauţilor de către expunerea îndelungată la gravitaţie redusă.

Sursa: AICI.