AsteroidToată lumea cunoaşte cea mai eficientă cale de a întâmpina un asteroid periculos – se numeşte Bruce Willis. Dar ce ar fi dacă asteroidul cu pricina nu s-ar afla pe o rută de coliziune cu Terra şi am dori mai degrabă să îl studiem, decât să îl distrugem?

O echipă de cercetători chinezi ar putea avea soluţia potrivită.

O echipă de la Universitatea Tsinghua din Beijing, condusă de Hexi Baoyin, doreşte să captureze un obiect apropiat de Pământ (în engleză: Near Earth Object; NEO) pe o orbită apropiată în jurul planetei noastre, locul potrivit pentru a fi studiat - şi exploatat - timp de câţiva ani, înainte de a scăpa atracţiei gravitaţionale a Terrei.

Echipa afirmă că, pentru a prinde cu adevărat un NEO, este de ajuns să îi modifice traiectoria astfel încât să intre pe orbita Pământului.

Captura asteroid

Ideea pentru această manevră a provenit de la observaţiile planetei Jupiter, care a fost văzută în trecut capturând pentru ani de zile obiecte mai mici, chiar dacă, în cele din urmă, acestea reuşesc să scape din strânsorile gravitaţionale ale gigantului gazos, fiind aruncate din nou în spaţiul cosmic.

Cel mai probabil candidat pentru acest experiment este obiectul de 10 metri numit 2008EA9 (vezi figura de mai sus). Acesta va trece pe lângă planeta noastră în 2049 şi ar putea fi prins prin reducerea vitezei sale cu numai 410 m/s. Şi, atenţie, un asteroid de aceste dimensiuni are tendinţa să se sfărâme în atmosferă. Are tendinţa...

Articolul original al cercetătorilor chinezi poate fi accesat pe arxiv.org.

Textul de mai sus reprezintă traducerea articolului Chinese Scientists Want to Lasso an Asteroid, publicat de gizmodo.com.
Traducerea: Gabriel Falcutescu