Despre realitatea efectului Placebo sunt numeroase discuţii inclusiv între oamenii de ştiinţă. Cum mai multe experimente recente par a consolida opinia că în multe situaţii (în special în cazurile de depresie ori cele de durere cronică) efectul Placebo pur şi simplu funcţionează, noi şi noi cercetări au loc pentru a înţelege mecanismul intern al organismului prin care efectul Placebo se manifestă.

Cercetătorul Falk Eippert de la  Centrul Medical Universitar Hamburg-Eppendorf şi colegi ai acestuia au publicat recent un articol în revista Science în care arată că - folosind tehnica scanării prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI, functional Magnetic Resonance Imaging) - au putut studia schimbările ce au avut loc în zona coloanei vertebrale la 15 pacienţi cu dureri în zona menţionată, cărora li s-a administrat "medicamentaţie" Placebo.

Surprinzător, după folosirea "anestezicului" Placebo, s-a observat o diminuare semnificativă a activităţii nervilor aferenţi coloanei vertebrale, ceea ce s-a tradus şi într-o ameliorare a stării pacienţilor. Deşi se considera că efectul Placebo ar fi mai degrabă o problemă ce ţine de starea psihică a pacienţilor, în fapt se pare că în organism au loc schimbări chimice măsurabile.

Sursa: aici

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.