Spune-ți opinia!

Despre realitatea efectului Placebo sunt numeroase discuţii inclusiv între oamenii de ştiinţă. Cum mai multe experimente recente par a consolida opinia că în multe situaţii (în special în cazurile de depresie ori cele de durere cronică) efectul Placebo pur şi simplu funcţionează, noi şi noi cercetări au loc pentru a înţelege mecanismul intern al organismului prin care efectul Placebo se manifestă.

Cercetătorul Falk Eippert de la  Centrul Medical Universitar Hamburg-Eppendorf şi colegi ai acestuia au publicat recent un articol în revista Science în care arată că - folosind tehnica scanării prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI, functional Magnetic Resonance Imaging) - au putut studia schimbările ce au avut loc în zona coloanei vertebrale la 15 pacienţi cu dureri în zona menţionată, cărora li s-a administrat "medicamentaţie" Placebo.

Surprinzător, după folosirea "anestezicului" Placebo, s-a observat o diminuare semnificativă a activităţii nervilor aferenţi coloanei vertebrale, ceea ce s-a tradus şi într-o ameliorare a stării pacienţilor. Deşi se considera că efectul Placebo ar fi mai degrabă o problemă ce ţine de starea psihică a pacienţilor, în fapt se pare că în organism au loc schimbări chimice măsurabile.

Sursa: aici