Embrioni broascăUn grup de cercetători a anunţat că au crescut embrioni ai broaştei Rheobatrachus, dispărută din 1983. La un eveniment TEDxDeExtinction, paleontologul Michael Archer, Univ. New South Wales, a anunţat progresele din cadrul proiectului Lazarus.

Bizara broască, care îşi incuba progeniturile precoce în stomac, a dispărut din sălbăticie în 1979 şi de pe întreaga planetă câţiva ani mai târziu. Totuşi, cercetătorul Mike Tyler a îngheţat specimene din aceeaşi broască înainte de extincţie, lăsând o cale de a readuce la viaţă întreaga specie.

Oamenii de ştiinţă au extras ADN-ul de la o broască îngheţată şi au transferat nucleul celulelor somatice, acelaşi proces folosit la clonarea animalelor încă în viaţă. Echipa a luat ouă de la o altă specie de broască înrudită, au „dezactivat” ADN-ul din acestea cu ajutorul luminii ultraviolete  şi au inserat ADN-ul de la specia dispărută în ouă.

Celulele din interiorul ouălor au început să se dividă devenind blastule. Embrionii au murit după câteva zile, cu mult înainte de a se dezvolta în mormoloci, dar testele ADN au confirmat că aceştia erau embrioni de la broasca dispărută.

Archer spune că sunt speranţe mari să vedem broasca ţopăind destul de curând. Programele de reproducere au rolul de a încerca să aducă anumite specii înapoi la viaţă prin cultivarea selectivă. Câteva chiar au avut succes, dar asta a fost prima dată când embrionul unei specii dispărute a fost dezvoltat folosind această tehnică.

Traducere de Daniel Cosovanu după for-the-first-time-scientists-have-grown-the-embryos