Puii si aritmeticaUnele abilități matematice sunt înnăscute - lucru demonstrat deja de Karen Wynn de la Universitatea Yale care a efectuat teste pe pui de animale nou-născuţi. Dar această calitate o au și puii de găină care au doar 3 sau 4 zile de viață. Detalii, în continuare.

Studiul a confirmat faptul că aceștia pot efectua probleme simple de matematică, adunări și scăderi de genul 1+2=3, puii având o ”simpatie” pentru cifra 3.

Chiar și cu foarte puțină experiență de viață, puii de găină pot efectua calcule aritmetice simple. Acest lucru demonstrează că abilităţile aritmetice sunt înnăscute.

Testele inventate pentru a-și susține teoria au la bază tendința păsărilor de a se aduna în grupuri (deci de a distinge cel mai mare număr din două). Primele evaluări, conduse de Rosa Rugani de la Universitatea Trento Center for Mind/Brain Sciences din Rovereto, Italia, au dovedit că puii disting numerele 2 și 3 : având de ales între trei bucățele colorate de hârtie roșie sau aceeași suprafață de hârtie, împărțită în 2 părți, păsările s-au orientat spre grămăjoara cu 3 bucăți.

Un alt tip de probe la care animalele au fost supuse, și care a fost și cel mai dificil, a testat capacitatea puilor de a face adunări și scăderi simple. Acestea au fost lăsate să vadă cum cercetătorii ascund anumite obiecte în spatele unor ecrane și cum mută o parte dintre acestea de la un ecran la altul. Pentru a determina locul în care se află cele mai multe obiecte puii au trebuit să efectueze niște calcule aritmetice simple, care au fost corecte în 75% din cazuri.

În urma acestor experimente s-a demonstrat că animalele pot ”simți” semnificația numerelor chiar din primele zile de viață, fără vreo experiență anterioară.

{loadposition}