Munca de la distanţăDacă lucrezi de acasă, probabil că ai observat priviri dispreţuitoare ale colegilor de serviciu. Dar lucrul de la domiciliu ori dintr-un birou de la distanţă are ca rezultat o creştere a productivităţii muncii, o mai eficientă comunicare şi o muncă în echipă mai bună.

 

 


Cine este mai implicat şi mai dedicat muncii?
a) cei care lucrează într-un birou din cadrul companiei;
b) cei care lucrează de la distanţă (de acasă ori alt birou care e la distanţă).

Dacă aţi ales a, o să fiţi la fel de surprinşi ca şi compania de investiţii cu care am lucrat recent, care a aflat, în urma verificării rezultatelor unui feedback din partea angajaților, răspunsul a fost de fapt b.

 


Membrii echipei care nu se aflau în acelaşi loc cu şefii lor au fost mai implicaţi şi dedicaţi muncii decât cei care se aflau aproape de şefi. Deşi diferenţele dintre cei care lucrau la distanţă şi cei care lucrau în apropierea şefilor nu au fost mari, a fost totuşi de ajuns pentru a provoca unele speculaţii interesante cu privire la motivul pentru care s-a întâmplat astfel.

Iată de ce...


Distanţa aduce separarea...

Am lucrat cu şefi care, deşi stau în aceeaşi clădire de birouri, nu aveau contact faţa în faţă cu subalternii lor săptămâni la rând. Ei utilizau e-mailul ca principală sursă de comunicaţie, chiar şi în cazul în care subalternii erau la 50 de paşi faţă de şefi; într-o astfel de situaţie este de la sine înţeles că cei care lucrau la etaje diferite nu aveau nicio şansă de a-şi vedea şeful faţă în faţă prea des. Acest lucru nu înseamnă că liderii sunt leneşi, ci doar că metodele rapide de comunicare sunt greu de ignorat, în dezavantajul comunicării directe.


Distanţa îi face pe oameni să se străduiască mai mult să stabilească un contact

Când am condus o echipă de profesionişti în 9 poziţii diferite mi-am propus să-i contactez telefonic, cel puţin o dată pe săptămână, de preferabil mai des. Nu sunt anormal făcând asta. Majoritatea liderilor de echipă cu care am lucrat au făcut un efort suplimentar pentru a da atenţie şi acelor angajaţi aflaţi la distanţă. Faptul că înainte de a le da sarcinile de serviciu discută cu aceştia chestiuni banale, de complezenţă, ajută la menţinerea unei buni conexiuni cu aceştia. Mai mult, pentru că liderii de echipă  trebuie să facă un efort suplimentar pentru a fi în contact cu fiecare angajat care lucrează de la distanţă, aceştia îşi concentrează atenţia mai bine pe fiecare persoană, şi astfel tind să fie mai atenţie la maniera în care îşi exprimă autoritatea.


Liderii care comunică de la distanţă folosesc mai eficient instrumentele de comunicare

Deoarece liderii care conduc echipe aflate la distanţă trebuie să utilizeze videoconferinţa, programe tip messenger, e-mailul sau chiar telefonul, aceştia devin mai eficienţi în diverse tipuri de comunicare, fiind un avantaj sub aspectul leadershipului faţă de liderii clasici, care îşi pot şi ei dezvolta abilitatea de comunicare prin aceste instrumente, dar nu atât de repede.


Liderii echipelor de la distanţă folosesc mai eficient timpul petrecut în contact cu echipele

După ce au depus un efort deloc de neglijat pentru a aduna echipa împreună, prin intermediul teleconferinţei de exemplu, aceştia, liderii de echipă, vor face tot posibilul pentru a se face, faţă de toţi membrii echipei, cât mai înţeleşi. Vor încerca să elimine orice alte mijloace care distrag atenţia şi se vor concentra mai bine asupra muncilor pe care membrii echipei trebuie să le ducă la bun sfârşit. Liderii şi echipele se întrevăd şi la diverse evenimente planificate pentru socializare, cum ar fi ieşirile în grup sau cinele. Am auzit de la angajaţi care lucrează împreună cu şefii lor că petrec mai mult timp cu şefii lor atunci când vin la şedinţe cei care lucrează de la distanţă.

Asta nu înseamnă că a lucra de la distanţă e mai bine decât a lucra într-un birou ori că echipele virtuale sunt mai bune decât cele tradiţionale. Ele sunt similare, dar e important de menţionat că cei care lucrează în birou, aproape de şefi, au nevoie de aceeaşi comunicare eficientă de care au parte, de regulă, cei care lucrează de la distanţă. În mod ironic, cei de aproape comunică mai greu decât cei aflaţi la distanţă...

 



Traducere după why-remote-workers-are-more-yes-more-engaged de Marcoşanu Dragoş
Revizuit de Scientia.ro

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.