Cei mai mulţi oameni consumă prea mulţi acizi graşi Omega-6. În acelaşi timp, consumul de alimente de origine animală bogate în Omega-3 se află la cel mai mic nivel la care a fost vreodată. Un raport distorsionat al acestor acizi graşi polinesaturaţi poate fi unul dintre cele mai dăunătoare aspecte ale dietei occidentale. De ce ne interesează acizii graşi Omega-6 şi Omega-3? Acizii graşi Omega-6 şi Omega-3 se numesc polinesaturaţi, deoarece au mai multe legături duble.

Aveţi mai multe opţiuni când vine vorba de alegerea grăsimilor şi uleiurilor pentru gătit. Însă nu mă refer doar la alegerea uleiurilor sănătoase, ci şi dacă acestea rămân sănătoase după ce am gătit cu ele. Atunci când gătiţi la temperaturi ridicate, vreţi să folosiţi uleiuri care sunt stabile şi nu se oxidează sau devin râncede cu uşurinţă. Când uleiurile sunt supuse oxidării, ele reacţionează cu oxigenul pentru a forma radicali liberi şi compuşi nocivi pe care cu siguranţă nu vreţi să îi consumaţi.

Obezitatea reprezintă una dintre cele mai mari probleme de sănătate din lume. Este însoţită de diferite alte boli, care combinate ucid milioane de oameni pe an. Aceste boli includ diabetul, bolile cardiovasculare, cancerul, accidentul vascular cerebral, demenţa şi altele. În discuţiile despre creşterea în greutate şi obezitate, mulţi oameni par să creadă că este implicată doar voinţa. În opinia mea, această idee este ridicolă.

Se spune adesea că până şi un consum scăzut de carbohidraţi creşte masa corpului, indiferent dacă aceşti carbohidraţi provin din zahăr, pâine, fructe sau legume. Motivul din spatele acestei concepţii greşite ar putea fi faptul că nivelul de insulină creşte ca rezultat al consumului de  carbohidraţi, ceea ce micşorează nivelul de zahăr din sânge. Nivelurile scăzute de zahăr cresc apetitul, ceea ce face ca oamenii să mănânce mai mult.

Există mai multe feluri de a pierde în greutate într-un interval scurt de timp. Totuşi, cele mai multe dintre ele necesită înfometarea sau senzaţia permanentă de foame. Dacă nu aveţi o voinţă de fier, atunci foamea vă va determina să renunţaţi rapid la aceste planuri. În acest articol vom vorbi despre cum să pierdeţi din greutate fără să vă înfometaţi. Iată despre ce este vorba...

„Pericolul” proteinelor este un mit ce persistă. Unii spun că un aport ridicat poate „extrage” calciul din oase şi poate provoca osteoporoza sau proteinele pot distruge rinichii. Totuşi, nu există dovezi care să susţină aceste afirmaţii. Proteinele sunt cărămizile vieţii şi fiecare celulă le foloseşte în scopuri structurale şi funcţionale. Acestea sunt lanţuri lungi de aminoacizi, legate între ele ca mărgelele pe un şir, apoi adunate în forme complexe.

Există multă dezinformare nutriţională pe internet. Chiar şi profesioniştii afirmă de multe ori lucruri care provoacă bunul-simţ şi care nu par a avea o bază ştiinţifică. De exemplu, atunci când le spun oamenilor să înlocuiască untul cu margarina. Deci, care este adevărul? Să mâncăm margarină ori să mâncăm unt? Ori ambele?

Companiile producătoare de junk food (alimente nesănătoase. n.tr.) nu au nicio decenţă în modul în care fac marketing. Nu sunt interesate decât de profit şi par dispuse să sacrifice chiar şi sănătatea copiilor pentru beneficiul lor material. În acest articol găsiţi un top al celor mai mari 11 minciuni ale industriei alimentare.

Zahărul adăugat este cel mai nociv aliment din dieta modernă. Acesta oferă calorii fără elemente nutritive adăugate şi vă poate deregla metabolismul pe termen lung. Consumul excesiv de zahăr este asociat cu creşterea în greutate şi cu diferite boli, precum obezitatea, diabetul zaharat de tip II şi bolile de inimă.

Mulţi oameni au o relaţie de dragoste-ură cu baconul. Le place gustul şi faptul că este crocant, dar sunt în continuare îngrijoraţi, deoarece carnea procesată şi grăsimea le pot face rău. Ei bine, există multe mituri în istoria nutriţiei care nu au trecut testul timpului. Iată, în continuare, ce spun studiile ştiinţifice realizate despre acest subiect.

Creierul uman este cel mai complex organ din univers. De asemenea, este şi organul care consumă cea mai multă energie, în comparaţie cu greutatea sa. Creierul are aproximativ doar 2% din greutatea corpului nostru, dar foloseşte 20% din energie. Acest organ remarcabil a evoluat timp de milioane de ani. În tot acest timp, oamenii au fost omnivori. Au mâncat atât carne, cât şi vegetale.

„Sarea este ceea ce face ca mâncarea să aibă un gust rău dacă nu se află în ea.” Sarea este una dintre acele substanţe despre care toată lumea „ştie” că ne face rău, ca şi grăsimile saturate. Guvernul a avertizat de zeci de ani şi a folosit o cantitate masivă  de resurse pentru a ne face conştienţi de „pericolul” reprezentat de sare.

Personal, am o relaţie de dragoste-ură cu untul de arahide. Îmi place gustul lui şi îmi place cum miroase. Textura este pur şi simplu uimitoare şi mă încântă chiar şi modul în care se lipeşte de cerul gurii înainte de a se topi. Pe de altă parte, urăsc cu adevărat faptul că nu mă satur de el aşa cum se întâmplă cu alte alimente.

Mit: alcoolul te ajută să te încălzeşti şi poate fi util în evitarea hipotermiei. De fapt, alcoolul scade temperatura corpului. Acest mit a apărut probabil din cauză că băuturile alcoolice îţi dau senzaţia de căldură pe măsură ce nivelul alcoolemiei creşte. După spusele directorului Departamentului de Farmaceutică de la Universitatea Iowa, dr Haynes: "Consumul de alcool afectează multe dintre reflexele unui corp sănătos, unul dintre care este menţinerea unei temperaturi normale ridicate când este frig".

Reducerea cantităţii de carbohidraţi din dietă este una dintre cele mai bune moduri de a pierde în greutate. Acest fapt tinde să reducă pofta de mâncare şi duce "automat" la pierderea în greutate, fără a fi nevoie de numărarea caloriilor sau controlul porţiilor, ceea ce înseamnă că putem mânca până ce ne săturăm, ne simţim mulţumiţi şi slăbim.

Un aliment ideal este cel care ne încântă papilele gustative şi este în acelaşi timp benefic pentru sănătatea noastră.  Cu siguranţă roşiile par să facă parte din această categorie. Nu există nici o îndoială că sosul de spaghete, ketchupul şi pizza se află printre alimentele favorite. În ultimii ani, am văzut o serie de studii care corelează consumul de produse pe bază de tomate cu un risc redus de apariţie a cancerului.

Femeie mancand ciocolata neagraCiocolata neagră este bogată în substanţe nutritive care vă pot influenţa pozitiv sănătatea. Fiind fabricată din seminţele arborelui de cacao, este una dintre cele mai bune surse de antioxidanţi de pe planetă. Studiile arată că ciocolata neagră (nu cea cu zahăr) poate îmbunătăţi sănătatea şi poate diminua riscul bolilor de inimă.

Fetita mancand frigaruieTimp de decenii, mulţi oameni de ştiinţă şi din mass-media au dus un război împotriva grăsimii. Ideea că grăsimea este nocivă nu s-a bazat niciodată pe fapte, iar acum s-a dovedit că este complet falsă. Dar totuşi, această prejudecată împotriva alimentelor sănătoase persistă... alimentele au fost condamnate doar pentru că sunt în mod natural bogate în grăsimi saturate.

ouăOuăle sunt atât de hrănitoare, încât sunt adesea menţionate ca „multivitaminele naturii”. Au de asemenea, oxidanţi unici şi substanţe nutritive folositoare pentru creier de care mulţi oameni duc lipsă. În acest articol veţi putea găsi şase motive pentru care ouăle sunt printre cele mai sănătoase alimente de pe planetă.

TânărSă fim sănătoşi pare uneori incredibil de complicat. Există peste tot reclame şi diverşi experţi ce dau sfaturi contradictorii. Totuşi, să fii sănătos nu trebuie să fie complicat. Oamenii au fost sănătoşi şi în trecut, înainte de toate dietele şi „produsele sănătoase” ce au pus stăpânire pe societatea noastră.


 



Donează prin PayPal ()


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro