Ce se întâmplă dacă o stea se apropie prea mult de o gaură neagră? Gaura neagră o poate distruge. Dar cum? „Vinovată” nu este gravitația, în sine, ci diferența de atracție gravitațională dintre diferitele puncte ale stelei.

Videoclipul de mai jos ilustrează această dezintegrare a unei stele aflate în apropierea unei găuri negre. Vedeți mai întâi cum steaua se apropie de gaura neagră.

Odată cu creșterea vitezei orbitale, atmosfera exterioară stelei este distrusă pe timpul  timpului de cea mai mare apropiere. O mare parte din atmosfera stelei se dispersează în spațiu, dar o parte continuă să orbiteze gaura neagră, formând un disc de acreție.

Apoi observați discul de acreție, în timp ce priviți spre gaura neagră. I

Luând în calcul și bizarul efect vizual al lentilelor gravitaționale, puteți vedea chiar și partea opusă a discului.

În cele din urmă este prezentat unul dintre jeturile expulzate de gaura neagră, de-a lungul axei de rotire a găurii negre. Modelele matematice existente indică faptul că aceste jeturi nu doar că expulză gaz energetic, ci și creează neutrini energetici.

Sursa: NASA