Saturn Saturn este a doua planetă ca mărime a sistemului nostru solar. Doar Jupiter este mai mare. Asemenea tuturor giganţilor gazoşi, Saturn are şi un sistem de inele. Iar inelele lui Saturn sunt extrem de spectaculoase! Uranus este un gigant planetar îngheţat - a treia planetă ca mărime a sistemului solar. Mai multe în acest articol (video inclus).

PE SCURT DESPRE PLANETA SATURN

Saturn este a doua planetă ca mărime a sistemului nostru solar. Doar Jupiter este mai mare. Asemenea tuturor giganţilor gazoşi, Saturn are şi un sistem de inele. Iar inelele lui Saturn sunt extrem de spectaculoase! Ca şi Jupiter, Saturn are o mulţime de sateliţi naturali, iar unul dintre aceştia merită menţionat în mod special. Este vorba despre Titan, al doilea satelit natural ca mărime din întregul Sistem Solar, care posedă o atmosferă foarte asemănătoare celei terestre.

Suprafaţa satelitului este compusă în principal din gheaţă şi roci. Este posibil chiar ca dedesubtul norilor şi suprafeţei sale îngheţate, Titan să conţină apă lichidă şi, posibil, viaţă microbiană. Are un diametru cu 50% mai mare faţă de cel al Lunii şi este cu 80% mai masivă decât satelitul natural al Terrei.

Perioada de revoluţie a lui Saturn este de 29 de ani, iar acesta orbitează la o distanţă de 890 de milioane de mile faţă de Soare.

PE SCURT DESPRE PLANETA URANUS

Axa de rotaţie a lui Uranus este aproape paralelă cu planul orbitei sale circumsolare (planul eclipticii). Este un gigant planetar îngheţat - a treia planetă ca mărime a sistemului solar. Ca şi celelalte planete gigant, Uranus are un sistem de inele şi numeroşi sateliţi naturali. Este a şaptea planetă de la Soare, orbitând în jurul acestuia la o distanţă de 1.9 miliarde de mile.

Un an pe Uranus durează 84 de ani tereştri. Datorită înclinaţiei extreme a axei sale de rotaţie, anotimpurile planetei Uranus merită o privire atentă. În preajma solstiţiilor, unul din poli este orientat continuu spre Soare, în timp ce celălalt este "ascuns" Soarelui - doar o fâşie îngustă în jurul ecuatorului având parte de ziua uraniană de 17 zile. De cealaltă parte a orbitei planetei Uranus, orientarea polilor se schimbă. Astfel că fiecare pol are parte de câte 42 de ani de lumină continuă, respectiv de câte 42 de ani de întuneric neîncetat.

OK, şi acum să ne poziţionăm mult deasupra eclipticii pentru a putea privi dimensiunile relative ale orbitelor planetelor orientate spre Soare.

Comparatie dimensiuni planete
Orbitele primelor 7 planete de la Soare. O privire comparativă.

Notă: articolul de mai sus este adaptarea textului folosit în film.
Traducerea: Scientia.ro.