barbatUitaţi de nopţile nedormite şi de neglijenţa conjugală. Taţii din ziua de azi se consideră excepţionali. Descoperirea a fost realizată în cadrul unu studiu realizat de Alicia Cast şi colegii ei. Acest studiu a înrolat 182 de cupluri heterosexuale. Cuplurile au fost chestionate de trei ori, mai exact imediat după ce s-au căsătorit, un an mai târziu  şi încă odată, un an după aceea.

În timp ce în cazul femeilor care au avut un copil în primul an de căsnicie sentimentul de atractivitate fizică s-a mai diminuat, noii taţi expun modelul opus. Cu toate acestea, efectul destinat să încurajeze sentimentul de fericire superficială a fost de scurtă durată, deoarece intensificarea sentimentelor de atractivitate fizică ale bărbaţilor a revenit la niveluri normale spre sfârşitul studiului.

Din anumite motive, bărbaţii care au devenit taţi pentru prima dată în al doilea an de căsătorie nu se bucură de o creştere a auto-aprecierii fizice, deşi a existat o uşoară tendinţă în această direcţie. Femeile care au devenit mame în al doilea an au experimentat, cu toate acestea, un sentiment de  auto-percepţie a frumuseţii, la fel ca şi femeile care au devenit mame în primul an de căsnicie.

"Cercetările noastre indică faptul că femeile se consideră mai puţin atractive din punct de vedere  fizic după naşterea unui copil, dar că bărbaţii se consideră mult mai atractivi din punct de vedere fizic", au declarat cercetătorii.

Din păcate, studiul ne pune la dispoziţie dovezi puţine în ceea ce priveşte motivul datorită căruia participanţii au avut un sentiment diferit vizavi de aspectul lor după ce au avut un copil. Cercetătorii au presupus că  mamele s-ar putea simţi mai puţin atractive din cauza schimbărilor fizice care au loc în corpul lor sau pentru că au mai puţin timp la dispoziţie pentru a acorda atenţie aspectului lor. Este posibil ca taţii să se simtă mai atractivi din cauza unui sentiment crescut de masculinitate. Cercetătorii  au reuşit să excludă o altă ipoteză conform căreia sentimentele  participantelor  s-au modificat  datorită  opiniei pe care soţii o au faţă de ele.

Deşi acest studiu nou abia a fost publicat, datele au fost colectate de fapt la începutul anilor '90, ceea ce pune sub semnul întrebării posibilitatea de a replica rezultatele la momentul actual. Mai mult decât atât, participanţii au fost în mare parte albi aparţinând clasei mijlocii din Statele Unite, motiv pentru care  rezultatele ar putea fi reprezentative doar pentru acest grup. Într-adevăr, Cast şi colegii ei au scos în evidenţă studii anterioare care au sugerat că femeile afro-americane îşi percep corpul într-un mod mai pozitiv după naştere decât femeile albe.

Traducere de Ecaterina Pavel după men-feel-more-physically-attractive cu acordul editorului