MetronomÎmi cer scuze, îmi dau seama că formularea din titlu a fost cam aiurea şi nu chiar corectă gramatical, dar pot spune în apărarea mea că am cel mai prost simţ al ritmului de pe planetă (serios, întrebaţi pe oricine m-a văzut vreodată dansând... dacă astfel de oameni ar exista, pentru că eu nu dansez absolut niciodată).

 

 

Şi se pare că asta contează atunci când vine vorba de abilităţile lingvistice, pentru că cei care se descurcă mai bine la testele ritmice au reacţii mai bune şi la sunetele limbii la nivel neurologic. 

Aceasta este descoperirea cercetătoarei Nina Kraus, care a rugat cei 100 de adolescenţi participanţi la studiu să-şi demonstreze simţul ritmului bătând cu degetele conform unui ritm. Kraus şi echipa ei au folosit apoi electrozi pentru a măsura activitatea electrică din creierele subiecţilor atunci când aceştia auzeau diferite sunete, inclusiv pe acelea ale vorbirii. Kraus a dezvăluit faptul că adolescenţii care demonstrau un mai bun simţ al muzicii şi al ritmului prezentau şi o reacţie electrică sporită la limbaj, iar, pe de altă parte, cei despre care se ştia că nu citesc atât de bine aveau, în general, dificultăţi la testul de ritm. Rezultatele sugerează că antrenamentul muzical ar putea chiar să îmbunătăţească abilităţile lingvistice. Iată ce le-a spus ea celor de la BBC în legătură cu studiul:


”Ştim că a ţine un ritm constant este o abilitate fundamentală nu doar în cazul performanţei în muzică, ci şi una care a fost asociată cu abilităţile lingvistice. Se pare că cei care nu se descurcă bine la citit au mari probleme în a realiza această sarcină motorie şi în a urma ritmul. Atât în cazul vorbirii, cât şi al muzicii, ritmul oferă o hartă temporală cu semne plasate în locurile cu informaţii importante. Poţi chiar să iei unda cerebrală înregistrată şi să o asculţi în sens invers, iar aceasta va suna ca secvenţa acustică. Se pare că aceleaşi ingrediente care sunt importante pentru citit sunt şi cele care se fortifică cu ajutorul experienţei muzicale. Muzicienii au reacţii neurale auditorii de mare precizie. Se poate ca pregătirea muzicală - cu accentul său pus pe abilităţile ritmice - să poată antrena sistemul auditiv, conducând la mai puţine variaţii neurale şi la asocieri mai puternice sunet-sens, care sunt atât de importante pentru a învăţa să citeşti.”

Mergeţi aici pentru a citi întregul articol, lucrarea originală fiind acum disponibilă în Journal of Neuroscience. Credit imagine metronom: jronaldlee.



Traducere de Ana Dumitrache după why-feeling-the-rhythm-can-be-essential-to-speaking-lan.

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.