DesenândCercetări de dată recentă sugerează faptul că desenele şi schiţele realizate pe durata orelor de curs te ajută să înveţi. De fapt, spun cercetătorii, elevii ar trebui încurajaţi să îşi însoţească însemnările şi notiţele pe care le iau la cursuri cu multe schiţe, scheme şi desene.

 

 

 

Dacă eşti genul meu, notiţele tale, acumulate pe parcursul anilor, de la vârsta de aproximativ 7 ani, până în vremea studii de cercetare postuniversitare, sunt pline de mâzgăleli şi însemnări făcute în grabă pe marginea foilor, de cele mai multe ori despre chestii care nu au nici cea mai mică legătură cu ceea ce trebuia învăţat. Se pare că am ştiut eu ce făceam când umpleam caietele de notiţe cu tot felul de mâzgăleli aparent nesemnificative.

Într-un articol publicat recent în prestigioasa revistă Science, cercetătorii susţin că desenatul (pe marginea temei în discuţie, ţine minte) poate fi folosit în diferite moduri pentru a ajuta în procesul educativ, la materiile cu profil ştiinţific.

Aceştia spun că o asemenea activitate poate genera implicare din partea unor oameni care altfel nu ar fi atenţi; îi poate ajuta să înveţe modul în care informaţia este prezentată; inspiră învăţatul şi atenţia la informaţie şi poate ajuta oamenii în momentul în care aceştia vor să transmită mai departe informaţia.

Având în vedere calitatea multora dintre schemele care mi-au fost prezentate la clasă în timpul liceului, ceva schiţe făcute la repezeală ar putea fi de mare ajutor. Aşa că puteţi continua să desenaţi vrute şi nevrute pe marginile foilor pe care luaţi notiţe. Vă ajută să scoateţi maximul din acele întâlniri pe care le găsiţi atât de plictisitoare – aşa spune ştiinţa!

 

 

 

Textul reprezintă traducerea articolului People who doodle learn faster, publicat de io9.com.
Traducerea:
Anamaria Spătaru

Write comments...
symbols left.
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.