Am mai scris recent, printre altele, despre impactul inteligenței artificiale asupra site-urilor care oferă conținut scris. Recent Google a introdus un „rezumat IA” (AI Overview) care se afișează în partea de sus, al căutările utilizatorilor. Acest lucru va afecta grav site-urile și, cred, se va întoarce împotriva Google.

Deja inteligența artificială a făcut multe victime în zona conținutului online. Site-uri mari, precum cel al Washington Post, s-au confruntat cu o înjumătățire a traficului în ultimii 3 ani. Mulți jurnaliști sau alți lucrători în presă și-au pierdut locurile de muncă.

Odată cu orientarea publicului către softurile de inteligența artificială, cele mai multe site-uri trebuie să plece de la ipoteza că traficul lor care vine prin Google va tinde în timp spre... ZERO! 

Prin urmare, sunt necesare noi metode de a aduce vizitatori sau de a obține profituri. Rămâne de văzut ce soluții se vor inventa. Dar este clar că această cursă a găsirii de noi soluții deja este în desfășurare.

Dar, cum spuneam și în articolul indicat mai sus, „motivația și capacitatea pentru a menține un site de conținut original, pentru cei care vor să facă din asta și o afacere, dispare”. Asta în special în situația în care nu se vor găsi soluții pentru a obține venituri. 

Sigur, întrebarea este acum: nu se va întoarce această consecință a măsurii lui Google împotriva Google? Cu tot mai puține site-uri care să ofere conținut de valoare, ce va mai indexa Google

Pe de altă parte, dacă utilizatorii nu mai intră pe diverse site-uri, cum va funcționa afacerea cu reclame a Google (AdSense)?

Desigur, și Google știe toate acestea. Dar ce poate face? Trebui să propună idei pentru a nu pierde legătura cu evoluția tehnologiei online. 
Chiar și cu riscul să se întoarcă împotriva lor...

Mai este o consecință posibilă. Dacă traficul venit din Google va tot scădea, de ce ar mai permite site-urile să fie indexate de Google? Nu mai au niciun avantaj. Sigur, nu este nicio garanție că dacă nu mai permiți Google să-ți indexeze site-ul, nu-ți va fura conținutul pentru a „hrăni” baza de date a softului său de inteligență artificială. 

Una peste alta, site-urile vor trebui să găsească metode de a ține utilizatorii conectați la ele, cumva: poate prin newslettere (nu cred că e soluția, pentru că sunt agasante pe termen lung), poate prin inventarea unor motivații pentru a crea comunități pe site-urile respective (greu de imaginat ce ar putea fi...), poate prin crearea unui tip de conținut care chiar nu poate fi găsit în altă parte (depinde de câți utilizatori vor fi convinși...).

Pare că ne aflăm într-un moment de cotitură în ce privește conținutul de calitate online. Dar s-ar putea, totuși, ca nu mulți să-i simtă lipsa... TikTok și alte rețele sociale pare că răspunde nevoii (prea) multora...

Mai mult pe acest subiect - aici.

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    · 5 months ago
    Utilizatorii vechi vor cont
    • This commment is unpublished.
      · 5 months ago
      @Ugarit Și ce nu merge? Nu puteți crea cont?

Dacă apreciezi articolele SCIENTIA, sprijină site-ul cu o donație!

Cumpără de la eMag și Cărturești și, de asemenea, sprijini scientia.ro.