1. 15 lucruri pe care trebuie sa le știi despre febră
[Febra reprezintă un mecanism de apărare și un semnal ca există o infecție în organism. Hipotalamusul controlează temperatura corpului. Frisoanele sunt urmare a contracțiilor musculare ce însoțesc febra și care au rolul de a produce căldură. Masuri antitermice se iau dacă temperatura trece de 39,4 grade C, la adult.]
» Citeşte şi: Cum ajută febra împotriva infecţiilor

2. Durata unei "zile" pe planeta Saturn este de 10 ore, 33 minute şi 38 secunde
[NASA a folosit datele trimise de sonda spaţială Cassini pentru a determina durata unei rotaţii complete a planetei Saturn. Până acum a fost dificil de calculat, pentru că Saturn este o planetă gazoasă, fără puncte de reper clare şi cu un câmp magnetic neobişnuit.]

3. Cinci proiecte majore care vor schimba ştiinţa [eng]
[1. CERN a anunţat intenţia de a construi până în 2050 a unui nou accelerator de particule (Future Circular Collider), care va avea un tunel de 4 ori mai mare decât actualul accelerator, LHC.
2. Parlamentul European a fost de acord să acorde finanţare pentru ITER (Reactorul Experimental Termonuclear Internaţional), unde se testează fuziunea nucleară, până în 2027. Proiectul a început în 2013.
3. În 2034 este planificată lansarea LISA (Laser Interferometer Space Antenna) - un proiect al ESA (Agenţia Spaţială Europeană) de a detecta undele gravitaționale din spaţiu, prin intermediul a 3 sonde spaţiale conectate.
4. În 2020 va fi iniţiat proiectul celui mai mare radiotelescop, SKA (Sqare Kilometre Array), care va fi localizat în Africa de Sus şi Australia, pentru cel mai bun acces la Calea Lactee (interferenţe minime).
5. În 2025 se speră că ELT (European Extremely Large Telescope), localizat în Chile, va începe să culeagă date. ELT va fi cel mai mare telescop optic, care va fi capabil să producă imagini de 16 ori mai clare decât Telescopul Hubble.]

4. Un nou sistem de interpretare automată a imaginilor (computer vision) bazat pe inteligenţă artificială se apropie de modul în omul vede şi identifică obiectele [eng]
[Pentru a depăşi dificultăţile curente în interpretarea curentă a obiectelor, cercetătorii au venit cu o nouă abordare, care constă din trei pași. În primul rând, sistemul "sparge" o imagine în bucăți mici, pe care cercetătorii le numesc "viewlets". În al doilea rând, computerul învață cum se potrivesc aceste aceste bucăţi pentru a forma obiectul în cauză. În final, se uită la ce alte obiecte sunt în proximitatea și dacă informațiile despre acele obiecte sunt sau nu relevante pentru descrierea și identificarea obiectului principal.]

Bonus:

Comparaţie între planetele sistemului solar şi Soare. Care este Pământul?

Cum călătoresc astronauţii din spaţiu înapoi pe Terra?

Credit imagine (vegetaţie): Nature