StudiuÎn timp ce investigările anterioare s-au concentrat pe modalităţile de a face lecţiile despre ştiinţă mult mai antrenante şi atotcuprinzătoare, Judith Marackiewicz şi colegii săi au avut o abordare diferită. Ce au făcut aceştia?

 

 

 

 

 

Ei au trimis două broşuri  ilustrate şi  linkul spre o reţea de Internet către părinţii a 81 de băieţi şi fete (de aproximativ  16 ani) la 108 şcoli din zona Wisconsinului. Prima broşură, “Făcând conexiuni: ajutându-l pe adolescentul tău să găsească valoarea în şcoală” a fost trimisă când elevii erau în clasa a zecea (aproximativ 16 ani), iar cea de-a doua, şase luni mai târziu.

Cercetătorii au fost ghidaţi de teoria conform căreia elevii sunt motivaţi de o serie de factori:  aşteptările lor despre ce vor face, cât de mult cred că le va plăcea subiectul şi cât de folositor cred ei că le va fi.

Broşurile şi reţeaua de Internet au vizat ultimul factor. Materialele conţineau informaţii ce îi instruiau pe părinţi despre utilitatea matematicii şi ştiinţei în cariera copiilor şi îi sfătuiau în legătură cu modalităţile de a discuta cu aceştia. Aceste sfaturi includeau şi tehnici de personalizare a discuţiei pe subiect, ca şi demonstrarea relevanţei subiectelor în activităţile de zi cu zi, ca jocurile video sau deplasarea cu vehiculul.

Intervenţia a avut un efect puternic. Comparaţi cu 100 de elevi din grupul de control, copiii părinţilor vizaţi au raportat, în consecinţă, că au avut mai multe discuţii cu părinţii lor despre valoarea cursurilor despre ştiinţă şi matematica şi, foarte important, au optat pentru a studia mai multe subiecte la liceu (aceasta fiind echivalentul unui semestru de ştiinţe şi matematică în plus, de-a lungul ultimilor doi ani de şcoală). Mamele din grupul de intervenţie  s-au arătat ca fiind mult mai conştiente de valoarea matematicii şi ştiinţei pentru carierele copiilor.

Timpul şi, din nou, cercetările anterioare, au arătat că unul din cei mai puternici predictori ai alegerii copiilor  pentru a studia matematica şi ştiinţele stau în nivelul de educaţie al părinţilor. Acest lucru s-a demonstrat şi în studiul de faţă şi, suficient de impresionant, influenţa intervenţiei a avut aceeaşi valoare ca şi nivelul de studiu al părinţilor asupra acestor ştiinţe. Vizarea părinţilor poate fi subtilă, spun cercetătorii, din moment ce aceştia au o vedere privilegiată către trecutul şi personalităţile copiilor, de aceea fiind singurii îndreptăţiţi să realizeze avantajele studierii matematicii ştiinţei, tehnologiei  şi/sau ingineriei.

"Părinţii reprezintă o resursă de lungă durată a promovării STEM" au concluzionat Marackiewicz şi echipa sa" şi rezultatele studiului nostru demonstrează că o intervenţie modestă vizându-i pe părinţi poate produce schimbări semnificative în alegerile academice ale copiilor".

 

 

Traducere după bps-research-digest.blogspot.ro/encourage-students-into-science-by de către Oana Dondas.

Dacă apreciezi articolele SCIENTIA, sprijină site-ul cu o donație!

Cumpără de la eMag și Cărturești și, de asemenea, sprijini scientia.ro.