Hartă a materiei întunecate din universul local. Punctele negre reprezintă galaxii. În galben, filamente de materie întunecate care acționează ca punți ascunse între galaxii. X-ul indică galaxia noastră, Calea Lactee, iar săgețile indică dinamica universului local generată de gravitație.
Credit: Hong et. al., Astrophysical Journal

Deși credem că știm atât de multe despre univers, printre altele știm și că nu știm mai nimic despre 95% despre ceea ce alcătuiește universul: materia întunecată și energia întunecată. În videoclipul de mai jos puteți urmări o scurtă introducere în istoria materiei întunecate, de la creare, la descoperirea acesteia și rolul acesteia în univers.

Istoria este spusă de o serie de cercetători de la Fermilab, unul dintre cele mai faimoase acceleratoare de particule, specializat în studiul fizicii particulelor de mare energie.

Istoria materiei întunecate în 7 acte
(subtitrare în lb. engleză)

• Comentariul tău, publicat ca „vizitator”, va fi evaluat în scurt timp de către un moderator în vederea publicării. Utilizatorilor care au cont pe site ori care folosesc conturile de FB, Twitter ori Google li se publică în mod automat comentariile.
    Nelu · 00:34 02.12.2021
    Energia întunecatăăă, e de fapt, agitația, mișcarea materiei întunecate?!
Ești „vizitator” ( Fă-ți un cont! )

Dacă găsești util site-ul, ne poți ajuta cu o donație!