celule hpatice din pieleOamenii de ştiinţă de la Colegiul Medical din Milwaukee, statul Wisconsin, au reuşit să producă celule hepatice folosind celule din pielea pacienţilor, deschizând astfel drumul spre tratarea multor boli care afectează funcţiile hepatice şi care nu pot fi vindecate în prezent decât prin intermediul transplanturilor de ficat.

Studiul a fost publicat în revista "Hepatology" şi a fost efectuat de o echipă condusă de către Stephen A. Duncan, doctor în genetică moleculară şi umană şi profesor de anatomie, neurobiologie şi biologie, împreună cu colegul său, dr.  Karim Si-Tayeb.

Deteriorarea funcţiilor ficatului poate fi generată de mai mulţi factori: este vorba despre cauze de natură genetică, viruşi hepatici, consum exagerat de alcool sau de medicamente. Bolile de ficat constituie a patra cea mai frecventă cauză de deces din Statele Unite ale Americii.

Sursa: aici