Psoriazisul este o boală a pielii care se manifestă prin formarea de zone de piele îngroșată, roșie, ce generează mâncărime. Primele două starturi ale pielii, de la suprafață, se numesc epiderma și derma. Celulele noi formate la baza epidermei se deplasează în sus în mod constant pentru a înlocui celulele vechi de mai sus. În mod normal, îi ia aproximativ o lună unei celule noi pentru a completa acest proces.

În cazul unui pacient cu psoriazis, celulele noi ajung la suprafață după doar 8 zile, din cauza unei probleme a sistemului imunitar. Cercetătorii sunt de părere că sistemul imunitar percepe anumite substanțe naturale din piele ca fiind substanțe necunoscute, ceea ce duce la declanșarea unui contra-atac din partea acestuia numit "reacţie la inflamație".

Inflamația constă dintr-un șir de schimbări ce au loc în piele, printre care se numără mărirea vaselor de sânge, generarea de vase de sânge noi, prezența a mai multor celule imunitare în zona afectată și crearea mai rapidă de celule de piele.

Cu timpul, inflația devine parte dintr-un ciclu în care celulele de piele deteriorate atrag mai multe celule imunitare în zonă care la rândul lor fac ca celulele de piele să se multiplice mai repede, iar pielea să devină mai groasă. Asta rezultă în formarea de zone de piele îngroșată, ce generează mâncărime, numite plăci.

Oamenii de știință sunt de părere că psoriazisul este moștenit din familie prin anumite gene din ADN. Poți dezvolta psoriazis dacă ai aceste gene și îndeplinești anumite condiții, cum ar fi să ai răni ale pielii, piele uscată, infecții, stres, dacă fumezi sau dacă iei anumite medicamente.

Traducere text videoclip: Vlad Lazăr

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Ești „vizitator” ( ori Fă-ți un cont! )