Umanitatea nu a fost niciodată mai conectată decât în ​​prezent. Aproape două treimi din populația lumii este conectată la reţeaua globală, cu peste 4,4 miliarde de utilizatori de Internet. Folosim diverse dispozitive electronice pentru activităţi legate de slujbă și pentru a ne recrea, iar reţelele sociale au modificat modul în care interacționăm atât online, cât și offline.

Vă prezentăm mai jos diferențele-cheie dintre generații în utilizarea rețelelor de socializare. Rezultatele sunt bazate pe date de la aproape 114.000 de utilizatori ai Internetului. Date privind utilizarea Internetului în China nu sunt disponibile în cazul anumitor rețele și aplicații sociale.


Reţelele sociale, în funcţie de generație

» Generaţia "Baby boomers" (cei născuţi între 1946 şi 1964)

În prezent, această generaţie se clasează pe ultimele locuri în ceea ce privește utilizarea tehnologiei și a rețelelor de socializare. Această generație nu a crescut înconjurată de tehnologie, așa cum sunt tinerii din ziua de azi.

Cu toate acestea, "Baby boomers" arată cea mai mare creștere a activității pe platformele sociale. De exemplu, utilizarea Instagram și WhatsApp este în creștere cu 59%, respectiv 44% pentru acest grup, începând din 2016, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul mediei globale.


» Generația X (n. 1965-1980)

Cunoscut și sub denumirea de „Generaţia MTV”, grupul "Gen X" a fost ultima generație care a crescut înainte ca Internetul să devină relevant. Primii ani au fost marcați de o explozie de noi tehnologii, de la telefoane wireless la computere personale.

În medie, generaţia X petrece aproape două ore pe reţelele sociale pe zi - mai puțin decât "mileniali" și "Generaţia Z", dar mai mult decât "Baby Boomers".


» Milenialii

Poate surprinzător, milenialii arată o reducere a timpului petrecut pe platformele sociale. În perioada 2017-2018, timpul de ecran a scăzut cu un minut, la 2 ore 38 minute pe zi. Această tendință indică o tendinţă de căutare a experiențelor din viața reală și o mai activă implicare din partea brandurilor cu care interacționează online, mai degrabă decât "navigarea" pasivă.


» Generația Z (născuţi începând cu 1995)

Generaţia Z este primul grup din istorie care nu a cunoscut lumea fără Internet. Cufundaţi în lumea online de la naștere, generaţia Z depășește milenialii în activitatea zilnică pe platformele sociale, cu o medie de 2 ore  şi 55 minute pe zi.


Platformele sociale, după număr de utilizatori

Platformele sociale folosesc numărul de utilizatori unici din fiecare lună ca o măsură a succesului.

Utilizatori activi pe lună, iulie 2019:
· Facebook: 2,4 miliarde
· YouTube: 2 miliarde
· WhatsApp: 1,6 miliarde
· Instagram: 1 miliard
· Twitter: 330 de milioane

 



Și mai frapant este ceea ce se întâmplă într-un minut pe aceste site-uri:
· 41,6 milioane de mesaje trimise prin Facebook Messenger și WhatsApp
· 347,222 de persoane folosesc Instagram
· 87,500 de persoane publică pe Twitter
· 4,5 milioane de videoclipuri sunt urmărite pe YouTube


Creșterea social media


În pofida încetinirii ritmului de creştere a numărului de utilizatori ai reţelelor sociale, perioada de utilizare a acestora este în continuă creștere. Din 2017 până în 2018, utilizarea per persoană a crescut cu trei minute pe zi.

Adaptare după: Social Media by generation


Dacă găsiţi scientia.ro util, sprijiniţi-ne cu o donaţie.


PayPal ()
CoinGate Payment ButtonCriptomonedă
Susţine-ne pe Patreon!