Telescopul spaţial Hubble funcţionează în cadrul unui efort colaborativ între ESA (European Space Agency) şi mai cunoscuta NASA. Lansat pe orbită în anul 1990, celebrul telescop a revoluţionat astronomia modernă, devenind o unealtă extrem de eficientă cu ajutorul căreia, prin intermediul noilor descoperiri, practic a fost revoluţionată cercetarea în domeniul astronomiei. În anul 2005, cu ocazia aniversării a 15 ani de viaţă a faimosului telescop spaţial, ESA a realizat un film documentar intitulat "Hubble - 15 ani de descoperiri" (Hubble - 15 Years of Discovery), care a fost distribuit în peste 500000 de copii, pe DVD. Filmul reprezintă o trecere în revistă a celor 15 ani din existenţa de până în 2005 a telescopului, dar şi a descoperirilor ştiinţifice facilitate de către acesta. Filmul a fost regizat de către Lars Lindberg Christensen, responsabil şi pentru realizarea seriei "Cu ochii spre cer", pe care scientia.ro o prezintă în această săptămână. Canalul Youtube pe care ESA comunică celor interesaţi aspecte din "viaţa" telescopului spaţial Hubble poate fi accesat la această adresă. În continuare, filmul documentar de care vorbeam, disponibil pe Video Google, în varianta în limba engleză, fără subtitrare:

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.