În episodul al optulea al seriei dedicate istoriei fizicii particulelor fundamentale, Brian Cox ne însoţeşte într-o călătorie fascinantă prin Londra. Avem ocazia să vedem două dintre monumentele închinate memoriei lui Michael Faraday, părintele electromagnetismului - staţia de transformare de lângă staţia londoneză de metrou "Elephant & Castle", dar şi statuia acestuia din faţa Institutului de Inginerie şi Tehnologie. Avem şi ocazia să îl cunoaştem, peste secole, pe James Clerk Maxwell, cel care a imaginat aparatul matematic prin intermediul căruia electricitatea şi magnetismul au devenit două faţete ale aceleiaşi realităţi, ba, mai mult, aparat matematic prin care s-a realizat o conexiune profundă între electromagnetism şi lumina însăşi.

Video: Istoria fizicii particulelor elementare (7) - gravitaţia şi electromagnetismul

Pentru o versiune a videoclipului de mai sus însoţită de subtitrare în limba română,
vizitaţi această pagină
!

Video: Istoria fizicii particulelor elementare (9) - Forţele nucleare tare şi slabă

Seria a fost realizată cu sprijinul "The Science and Technology Facilities Council" (www.scitech.ac.uk). Detalii despre fizica particulelor puteţi afla şi accesând site-ul oficial al LHC destinat publicului larg şi şcolilor: www.lhc.ac.uk. O altă resursă educaţională adresată instituţiilor de învăţământ este site-ul www.particledetectives.net - de unde puteţi citi amănunte despre fizica particulelor elementare şi funcţionarea LHC.

Filmele au fost produse şi regizate de Alom Shaha.