Unele microorganisme suferă modificări genetice atunci când sunt aşezate pe o suprafaţă solidă. Acestea, ca răspuns la noul mediu, proiectează mici "picioare" şi se deplasează pe acestea. Rezultatul acestui mecanism de adaptare este ceea ce biologii numesc biofilm. Biofilmul este mult mai dificil de eradicat decât microbii.

Biofilmul este rezultatul unei agregări complexe a microorganismelor care se dezvoltă pe o suprafaţă solidă. Biolfilmul este careacterizat de heterogenitate structurală, diversitate genetică, interacţiuni genetice complexe şi o reţea extracelulară a substanţelor polimerice (mai multe aici, eng).

Pseudomonas aeruginosa, un microb cu potenţial letal, care atunci când formează biofilm este principala cauză a mortalităţii la cei cu fibroză chistică, sunt incredibil de rezistenţi la antibiotice. Înţelegând cum se deplasează şi se divid, cercetătorii vor putea găsi căi de a-i combate.

Via Io9.com

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.