Coliziune Andromeda Calea LacteeCalea Lactee va intra în coliziune cu galaxia Andromeda, rezultatul final fiind o singură galaxie eliptică, în care sistemul solar va supravieţui, însă îşi va schimba poziţia. Evenimentul însă nu trebuie să ne preocupe: coliziunea va avea loc peste circa 4 mld. de ani.

După zeci de ani de speculaţii despre destinele galaxiei noastre, Calea Lactee, şi a celei vecine, Andromeda, astronomii de la Space Telescope Science Institute (STScI) din Baltimore, SUA, au ajuns la o concluzie clară: cele două galaxii vor intra în coliziune. Datele provenind de la telescopul NASA Hubble Space Telescope confirmă aceste previziuni. Andromeda, cunoscută şi ca M31, se află la ora actuală la o distanţă faţă de galaxia noastră de circa 2.5 milioane de ani-lumină, însă cele două galaxii se apropie una de alta, datorită atracţiei gravitaţionale exercitate atât de materia vizibilă, cât şi de cea întunecată, prezente în cele două galaxii.

M31 se apropie de galaxia noastră cu o viteză relativă de circa 400.000 km/oră; dacă o astronavă ar fi capabilă să călătorească cu această viteză ar ajunge de la Pământ la Luna cam într-o oră!!! O viteză impresionantă.

Ţinând cont de această viteză, în aproximativ 4 miliarde de ani cei doi titani se vor întâlni. Procesul va dura alţi circa 2 miliarde de ani şi va lăsa în urmă o unică galaxie de formă eliptică, asemănătoare cu multe altele din Univers.

Ce se va întâmpla cu sistemul solar, sistem care încă va fi încă "în viaţă", ţinând cont de faptul că Soarele va trăi mai mult de 4 miliarde de ani?

Ţinând cont că densitatea stelelor în galaxii este mică, sistemul solar va supravieţui, însă se va situa într-o altă poziţie faţă de noul centru galactic. Iar urmaşii noştri – dacă omenirea va rezista pentru o vreme aşa de îndelungată, vor avea o cu totul altă imagine a galaxiei în care vor trăi.

Previziunea acestui fenomen, care se va petrece peste circa 4 miliarde de ani, este cu adevărat impresionantă. Precizia aparatelor utilizate de către oamenii de ştiinţă, cea care a permis efectuarea acestor calcule, este folosită nu doar în astronomie, ci şi în multe alte domenii.

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Ești „vizitator” ( ori Fă-ți un cont! )