Uneori cea mai bună strategie nu este să lupți, ci să te camuflezi în modul potrivit. Sunt multe specii capabile de performanțe extraordinare în ce privește adaptarea la mediu. Un caz interesant este cel al stafilinidelor, care au capacitatea extraordinară de a se transforma în așa fel încât ajung să fie considerate de furnici membrii ai coloniei acestora!

Stafilinidele sunt adevărate maestre ale deghizării. O fac de milioane de ani.

Pe lângă capacitatea de a-și modifica forma corpului, aceste insecte trebuie să producă (ori să împrumute) substanțele chimice ce disting un anume grup de furnici. Pentru asta ori evoluează pentru a le produce, ori le iau de pe corpul furnicilor, inventând tehnici de apropiere și frecare de acestea.

În imaginea de mai sus puteți vedea, în coloana din stânga, 3 specii de furnici (Nomamyrmex, Aenictus și Neivamyrmex), iar în coloana din dreapta 3 specii de stafilinide (Ecitocryptus, Giraffaenictus și Diploeciton).

Sursa: aici

Ne poți ajuta cu o donaţie.