MeteoritOare ce s-ar putea întâmpla dacă ai fi lovit de un meteorit? Cu siguranță, acesta ar fi un subiect de discuție foarte interesant. Dacă ai supraviețui, desigur. Haideți să ne uităm peste cazurile înregistrate până acum în care oamenii au fost loviți de un meteorit.

Să calculăm apoi șansele ca acest lucru să ți se întâmple și ție. Îți vom spune și cum să micșorezi riscul de a fi lovit de meteorit.

Dacă ai fi lovit de un meteorit, ai fi cercetat de autorități? În continuare vă prezentăm câteva cazuri verificate despre impactul negativ al meteoriților asupra oamenilor și estimăm șansele pe care le-ar avea o anumită persoană de a fi lovită de o bucată de rocă spațială.

Coliziunea din Războiul Rece

Cel mai bine-cunoscut exemplu modern de coliziune al unui meteorit cu o persoană a avut loc într-un orășel din Alabama în contextul primelor zile ale Războiului Rece. În 1954, un meteorit ce cântărea 4 kg s-a prăbușit prin acoperișul unei case închiriate, a ricoșat într-un radio și a lovit-o pe Ann Hodges în timp ce dormea.

Încă fierbinte în momentul impactului, meteoritul i-a rănit șoldul lui Hodges, dar nu a cauzat o vătămare permanentă.

Pe parcursul următoarelor săptămâni, Anne Hodges a devenit o mică celebritate, primind oferte de achiziționare a meteoritului din toate părțile globului.

Îngrijorate de posibilitatea ca acel meteorit să fi fost un echipament secret de supraveghere sau o navă spațială sovietică, Forțele Aeriene ale Statelor Unite ale Americii i-au făcut o vizită doamnei Hodges și au luat meteoritul pentru a fi testat.

Din nefericire, ceea a urmat a fost o luptă disputată de trei părți (Anne Hodges, Forţele Aeriene ale SUA și Birdie Guy, proprietarul casei închiriate) în sala de judecată pentru a determina cine avea dreptul de a fi proprietarul meteoritului. În final, Hodges a obținut meteoritul de la Birdie Guy pentru $500 (în jur de $4,000 în ziua de azi, ținând cont de inflație). În prezent, meteoritul Hodges se află în posesia Universității Alabama.

O lipsă de înregistrări contabile

De la Incidentul Hodges, cel puțin alți doi indivizi au fost loviți de un meteorit. În 1992, după ce un meteorit a lovit un bananier în timpul prăbușirii sale în Mbale, Uganda, un fragment de 3 grame a lovit în cap un băiat din apropiere.

În iunie 2009, un meteorit minuscul, de mărimea unui bob de mazăre, a lovit un adolescent german, arzându-i pielea înainte de a crea un crater în pământ. Niciunul dintre cei doi nu au fost vizitați de armată sau de reprezentanții Guvernului.

Înaintea erei moderne, există un singur caz de impact meteorit-om. Un text din secolul 17 menționează moartea unui călugăr după ce fusese lovit de un meteorit (meteoritul îl lovise în picior, rupându-i osul).

Care e probabilitatea de a fi lovit de un meteorit?

Planeta noastră are o suprafață de aproximativ 4 miliarde de km², din care uscatul acoperă ceva mai puțin de o treime. Într-o zi obișnuită, o persoană ocupă în jur de un metru pătrat de spațiu la orice moment dat.

Fiind 7 miliarde de oameni pe planetă, șansa ca un om să fie lovit de orice meteorit care se prăbușește pe Pământ este 1 la 75.000. Numărul de meteoriți care izbesc Pământul este foarte greu de estimat cu acuratețe. De obicei, se consideră că acesta are o valoare între 100 și 3.000 pe an, dintre care majoritatea sunt meteoroizi de praf care se descompun în particule de praf înainte de a atinge suprafața Pământului.

Colecționarii se străduiesc foarte tare să găsească aceste roci extraterestre, în timp ce Coreea, China și Statele Unite cercetează zonele nelocuite din Antarctica. Peter Jenniskens, cercetător din proiectul SETI (Search for extraterrestrial intelligence) îi încurajează pe oameni să  anunțe descoperirea oricărui meteorit pe care îl întâlnesc.

În ciuda improbabilității statistice, dacă îți faci griji că ai putea fi lovit de un meteorit, cel mai bun sfat ar fi să stai în casă în timpul ploilor de meteoriți și să dormi pe verticală, pentru a micșora spațiul din suprafața Pământului pe care îl ocupi.

Traducere după what-happens-if-you-get-hit-by-a-meteorite de Andreea Dogaru