jonglerii

Oamenii de ştiinţă care studiază creierul uman au descoperit că deprinderea unor abilităţi de a jongla cu diverse obiecte (foto stânga) generează anumite schimbări la nivelul materiei albe. Materia albă constă din axoni mielinizaţi foarte lungi care realizează comunicarea nervoasă globală şi rapidă, ajutând astfel diferitele părţi ale creierului să comunice între ele (spre deosebire de materia cenuşie, care constă din zonele populate de celule nervoase cu rol în procesarea informaţiilor).

Autorii studiului, cercetători de la Universitatea Oxford, au recrutat 48 de adulţi tineri sănătoşi şi fără abilităţi de a jongla cu popice ori alte obiecte, cărora la început le-au scanat creierul folosind imagistica prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI).

Pentru jumătate dintre voluntari au urmat, timp de 6 săptămâni, lecţii pentru deprinderea artei de a jongla cu popice, însoţite de 30 de minute de lucru individual zilnic. Ulterior, cele două grupuri au fost din nou supuse testelor imagistice, rezultând faptul că, în cazul proaspeţilor artişti de circ, s-au înregistrat modificări importante la nivelul materiei albe a creierului.

Sursa: aici.