Eurohippus messelensis

Resturile unui fetus vechi de peste 48 de milioane de ani, inclusiv fragmente de ţesut moale, au fost descoperite în interiorul unei fosile ecvide, un vechi strămoş al calului modern, într-un perimetru cu fosile din Germania.

Fătul în lungime de 12,5 centimetri este bine conservat, cu aproape toate oasele ataşate unele de altele, cu excepţia craniului, care se pare ca a fost zdrobit, spun oamenii de ştiinţă a căror descoperire a fost publicată miercuri în revista ştiinţifică americană PLoS ONE (Public Library of Science).

Starea de conservare a acestei fosile a permis cercetătorilor să reconstituie aspectul şi poziţia iniţială a fătului.

Oamenii de ştiinţă cred ca iapa a murit cu puţin timp înainte de momentul în care ea ar fi trebuit să fete, dar moartea sa nu a avut legătură cu naşterea.

Ei au găsit, de asemenea, fragmente de ţesut moale provenite din placentă, precum şi un ligament uterin.

Folosind un scanner electronic şi raze X, ei au descoperit că un strat de bacterii au înlocuit ţesuturile moi, ceea ce este asemănător cu ce s-a întâmplat cu alte specimene descoperite în regiune.

Cercetătorii de la Senckenberg Research Institute din Frankfurt, Germania, şi de la muzeul de istorie naturală din Basel, Elveţia, au constatat ca sistemul de reproducere observat la această fosilă corespunde în mare măsură cu cel al iepei moderne.

Agenţia France Presse menţionează că această fosilă de ecvidă cu fetus a fost descoperită în anul 2000, în perimetrul fosilier de la Messel, în apropiere de Frankfurt.

Preluare de pe AGERPRES/(autor: Constanţa Niţă, editor: Mariana Ionescu)