lhcDupă redeschiderea cu succes în luna decembrie a anului trecut a celui mai mare accelerator de particule de pe planetă, Large Hadron Collider, de la Centrul European de Cercetări Nucleare CERN, de lângă Geneva, Elveţia, a venit şi momentul publicării primelor date rezultate în urma acestor prime experimente.

Fizicienii care se ocupă cu unul din detectoarele LHC numit "Compact Muon Solenoid" au dat publicităţii în revista "Journal of High Energy Physics" faptul că experimentul a dat naştere mai multor particule subatomice decât se aştepta iniţial, pe baza modelelor teoretice existente, ceea ce ar putea îngreuna semnificativ reperarea mult căutatului boson Higgs.

Se consideră totuşi că excesul de particule detectate nu ar trebui să afecteze rezultatele experimentelor, pe măsură ce acestea vor desfăşura la energii din ce în ce mai mari pe parcursul acestui an. LHC,  al cărui tunel circular subteran măsoară 27 de kilometri, a fost construit pentru a accelera şi ciocni între ele particule subatomice şi atomi la viteze şi energii nemaiîntâlnite până acum nici măcar la Fermilab, predecesorul Large Hadron Collider, toate acestea în încercarea de a descoperi particulele subatomice pe baza cărora sunt construite modelele teoretice existente în prezent în fizica particulelor.

Sursa: aici.