Că „telefonul ne ascultă” este unul dintre cele mai răspândite mituri. Dacă ar fi așa, iar dispozitivul te-ar înregistra non-stop, bateria s-ar termina în scurt timp.
Cum a apărut acest mit? Odată cu progresele publicității digitale și utilizarea unor algoritmi sofisticați pe rețelele sociale. Oamenii au observat că vorbeau despre un produs pe o platformă, iar după produsul apărea în reclame pe acea platformă sau pe altele.
Dacă telefonul chiar ar înregistra tot ce vorbim, pe lângă faptul că ar fi nevoie ca microfonul să fie activ permanent, fiecare conversație ar trebui înregistrată, trimisă către serverele unei companii, iar conversațiile ar trebui transcrise, interpretate și asociate cu un profil publicitar. La miliarde utilizatori din întreaga lume, efortul de procesare a tuturor datelor ar fi incredibil de mare.
Algoritmii știu multe despre noi, pe baza „urmelor” pe care le lăsăm în lumea digitală: căutări, pagini vizitate, postări, locații șamd. Se creează astfel un profil detaliat al preocupărilor și comportamentului nostru.
Nu crezi? Fă un experiment. Vorbește lângă telefon despre un produs la care nu te-ai referit recent în mediul online. Deschide apoi Google și vezi dacă îți livrează reclame cu respectivul obiect.
Sursa: Panorama.ro (un amplu articol pe această temă)
