Nutritie cuanticaUneori bătălia împotriva absurdului mă lasă fără cuvinte. Mi s-a cerut părerea în legătură cu suplimentele alimentare produse de Quantum Nutrition Labs, o companie care susţine că foloseşte numai nutrienţi din surse care „au trăit cândva”.

Asta spre deosebire de ingredientele sintetice, acestea din urmă „neputându-se ridica la nivelul importantei sarcini de regenerare celulară” şi „deseori putând duce la alte probleme de sănătate”.

Şi ce anume oferă aceşti nutrienţi obţinuţi din surse care au „fost odată în viaţă”? Frecvenţa de rezonanţă corectă!

Iată ce se afirmă în pagina web a companiei: se pare că fiecare dintre trilioanele de celule din corpul nostru are frecvenţa de rezonanţă ideală, la fel ca şi un pahar de cristal care scoate un sunet particular atunci când este lovit. Dar celulele nu pot susţine sau recâştiga frecvenţa de rezonanţă ideală decât dacă consumă nutrienţi care au şi ei frecvenţa de rezonanţă ideală. Bineînţeles, numai suplimentele Quantum Labs sunt cele care permit celulelor să absoarbă atât factorii nutriţionali, cât şi înaltele frecvenţe de rezonanţă încorporate în nutrienţi. Acesta – ni se spune – ar fi Efectul Quantum Nutrition.

De aici încolo rămân fără cuvinte. Sau poate că nu? Ce vă spun cuvinte precum: absurdităţi, tâmpenii, exagerări, aiureli, baliverne, nonsens ori prostii? Toată această vorbărie despre rezonanţa celulelor şi a vitaminelor este de o absurditate atât de uluitoare, încât discreditarea ideii este o adevărată provocare.

Cam ce s-ar putea răspunde la o afirmaţie de genul: ”Piesa muzicală sună ca şi cum ar fi despre patru kilometri şi are armonicele modificate genetic”.

Nu am fost deloc surprins să aflu că produsele Quantum Labs sunt recomandate de Kevin Trudeau, regele teleshopping-ului dubios! Vedeţi dvs., aceasta este singura companie găsită de „înţelept” care fabrică produse fără niciun fel de ingrediente toxice şi care nici nu sunt pline de adaosuri ori lianţi otrăvitori. Liantul otrăvitor la care se referă este stearatul de magneziu. Ce substanţă oribilă! Ni se spune că acest compus chimic diavolesc diminuează frecvenţa de rezonanţă a celulelor, ceea ce duce la scăderea vitalităţii. Vorbe fără nicio noimă.

Stearatul de magneziu este folosit în cantităţi foarte mici în fabricarea de vitamine, deoarece fixează componenţii, iar proprietăţile sale de lubrifiere împiedică lipirea ingredientelor de echipamentele folosite în producţie. El este obţinut din grăsime de vacă sau din ulei de palmier, fiind o substanţă fără riscuri în utilizare care are chiar şi aprobare drept aditiv alimentar.

Dar dacă vrei să denigrezi o substanţă chimică o poţi face foarte uşor găsind un studiu în literatura ştiinţifică care vorbeşte despre un anumit efect ce poate fi scos din context şi exagerat. Studiul publicat în 1990 în revista „Immunology” analiza în laborator lichidul interstiţial în acid stearic pentru a descoperi posibilele efecte asupra sistemului imunitar. Studiul încerca să descopere dacă acidul stearic poate juca un rol în prevenirea respingerii organelor transplantate. Dar acest lucru nu are absolut nimic de-a face cu modul în care stearatul de magneziu este folosit în cantităţi foarte mici în fabricarea de vitamine. Cu toate acestea studiul este oferit drept dovadă a faptului că stearatul de magneziu ce se găseşte în pilulele de vitamine distruge sistemul imunitar.

Afacerea cu suplimente alimentare este una uriaşă şi nu puţine sunt companiile care se luptă să obţină bani guvernamentali prin emiterea unor afirmaţii complet bizare. Precum cea care leagă calitatea unui produs de absenţa stearatului de magneziu. Aşa ceva mă lasă fără cuvinte. Sau nu? Tâmpenii, baliverne, vorbe goale.

Traducere de Brânduşa Băcilă după Nutrients with the right “resonance frequency”, cu acordul autorului.