Fată cu albinism și heterocromie.
credit: Amina Arsakova (www.instagram.com/aminaarsakova)

În imaginea de mai sus este o imagine a unei fete de 11 ani pe nume Amina Ependieva, fotografiată recent de Amina Arsakova, fotograf de etnie cecenă. Fotografia nu este prelucrată pe calculator. Fata suferă de două afecțiuni: albinism și heterocromie. De aici pielea și părul albe, precum și ochii de culori diferite. O frumusețe stranie, văzută de regulă în filmele SF.

Albinismul este caracterizat de lipsa parțială sau totală a pigmentului natural numit melanină, care dă culoarea ochilor, părului şi a pielii. Persoanele care suferă de această boală sunt foarte sensibile la soare. Albinismul este rezultatul moștenirii genetice a genelor recesive. Această afecțiune poate afecta multe specii din regnul animal (mamifere, reptile, pești etc.).

Heterocromia este rezultatul excesului sau carenței relative a pigmentului melanină. Afecțiunea poate fi moștenită genetic sau poate apărea în urma unor alte afecțiuni medicale. Culoarea ochilor este determinată în principal de concentrația și distribuția melaninei. Ochiul afectat poate fi hiperpigmentat (hipercromic) sau hipopigmentat (hipocromic).

Mai mult despre boli genetice ereditare puteți citi aici.