De la lansarea din 6 martie 2009, misiunea spaţială Kepler a NASA a anunţat şi confirmat descoperirea a 9 exoplanete, adică planete din afara sistemului nostru solar. Videoclipul de mai jos, oferit şi subtitrat de NASA în limba engleză, examinează modul în care echipele implicate în proiect colaborează pentru a combina datele fotometrice recepţionate de vehiculul spaţial Kepler, datele raportate de observatoarele terestre şi analize de seismologie stelară (seismologia stelară, numită şi asteroseismologie, este studiul structurii interne, vârstei şi dimensiunilor stelelor prin studierea pulsurilor şi vibraţiilor pe care fiecare stea le generează în interiorul său - detalii, în film) foarte precise pentru a determina dacă Terra este o raritate în Calea Lactee, ori dacă galaxia noastră este suprapopulată cu planete similare Pământului...

Sursa: Kepler: The Search for Earth-Size Planets Begins.

Ne poți ajuta cu o donaţie.