În 1964 Richard Feynman susţinea 7 prelegeri pe teme de fizică la Universitatea Cornell, sub titlul "Despre natura legilor fizicii" (The character of physical law). Cele 7 prezentări au adresat problematici diverse din zona fizicii, precum legea gravitaţiei, relaţia dintre matematică şi fizică, legile de conservare, simetria în fizică, diferenţa dintre trecut şi viitor, probabilitate şi incertitudine - perspectiva cuantică asupra lumii şi, în fine, căutarea de noi legităţi.

Prelegerile au circulat pe internet în format video sub diferite forme, iar în urmă cu mai bine de un an de zile, în luna iulie a anului 2009, Bill Gates anunţa că a obţinut de la familia Feynman, BBC şi Universitatea Cornell drepturile de difuzare a celor 7 prezentări, pe care le-a postat pe site-ul Microsoft, în secţiunea dedicată cercetării, alături de subtitrări în limba engleză, de posibilitatea de a adăuga adnotări pe marginea filmelor, dar şi de alte informaţii suplimentare destinate unei mai bune înţelegeri a conţinutului video. Secţiunea site-ului Microsoft Research destinată acestor conferinţe susţinute de Richard Feynman la Universitatea Cornell poartă numele de "Proiectul Tuva". Pentru vizualizarea secţiunii va fi nevoie de instalarea Microsoft Silverlight.

Via: Open Culture.