Radu Ionicioiu, PhDGraţie unui articol recent publicat pe site-ul nostru, am aflat despre o variantă a celebrului experiment cu alegere întârziată (delayed choice) propus de John Archibald Wheeler, variantă al cărei coautor este un cercetător român. Numele său: Radu Ionicioiu.

Prezentat în cadrul articolului mai sus menţionat drept cercetător în domeniul computaţiei cuantice la Institute for Quantum Computing din Waterloo, Canada, domnia sa este absolvent al Facultăţii de Fizică din Bucureşti în 1991, la secţia de fizică teoretică, etapă urmată de studii postuniversitare masterale şi doctorale la Cambridge, unde a elaborat o lucrare în domeniul gravitaţiei cuantice.

Curioşi de posibile relatări ale mass-media din România pe marginea realizărilor profesionale ale domniei sale, am făcut o mică "investigaţie" online. Nu mare ne-a fost mirarea să constatăm că mediul online din România nu conţine prea multe referinţe despre activitatea de cercetare a dlui Ionicioiu.

Cu o singură excepţie, un interviu de 45 de minute la Radio România Cultural, interviu realizat în noiembrie 2012 şi prilejuit de decernarea Premiului Nobel pentru Fizică de anul trecut. Interviul este realizat de dl. Constantin Aslam în cadrul emisiunii "Izvoare de filozofie".

Aşadar, vă invităm în continuare la o discuţie foarte interesantă de 3 sferturi de oră pe tema ciudăţeniilor lumii cuantice.

ASCULTĂ EMISIUNEA