Scientia

Scientia terras irradiamus

Newsletter zilnic!

Ultimele intrebari pe QA

Participaţi la concursul "Medicina azi"! (06.02-25.05)! Citiţi regulamentul concursului.


Stiri stiinta
Grelina şi efectele sale asupra apetitului Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Annalee Newitz   
Marţi, 06 Martie 2012 14:28

Un sendvis pe masura efectelor grelineiCând ingerezi un hormon stomacal numit grelină, creierul tău reacţionează la mâncare în acelaşi fel în care toxicomanii reacţionează la droguri. Eşti inundat de o dorinţă intensă de a mânca, ceea ce face ca experienţa să devină mult mai memorabilă.

Comentarii ()
 
Ar trebui reglementat consumul de zahăr? Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Sophie Bushwick   
Luni, 20 Februarie 2012 18:02

NU sucurilor cu indulcitori. DA apeiDesigur, zahărul este un lucru rău pentru organismul tău. Dar ar trebui introdusă o vârstă minimă necesară consumului de sucuri cu zahăr? Conform endocrinologului pediatru Robert Lustig de la Universitatea San Francisco, răspunsul este, fără dubii, da.

Comentarii ()
 
Matematica aromelor Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Larry Hardesty   
Sâmbătă, 11 Februarie 2012 20:13

AromeDesignul aromelor - aromele produselor alimentare ambalate şi ale băuturilor, precum şi mirosurile produselor de curăţare, produse pentru toaletă şi alte articole de uz casnic - constituie o afacere de miliarde de dolari. Dar cât de clare sunt gusturile consumatorilor?

Comentarii ()
 
Mâncarea gătită, aport caloric superior Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Tim Barribeau   
Joi, 15 Decembrie 2011 19:34

Friptura la gratarMâncarea ce este încălzită deasupra unui foc este mai uşor de digerat, iar probabilitatea de a duce la îmbolnăviri este mai mică – motiv pentru care gătirea mâncării este considerată mai sănătoasă de milenii. Mai nou sunt la modă dietele bazate pe alimente crude. Cum e mai bine?

Comentarii ()
 
Magneziu pentru creşterea oaselor Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Anca Riza   
Sâmbătă, 26 Noiembrie 2011 17:17

MagneziuCorpul uman conţine aproximativ 21 g de magneziu, din care mai mult de 2/3 se regăseşte în oase. Magneziul este un oligoelement indispensabil organismului. Rolul magneziului nu a fost pe deplin explorat încă. Studiul prezentat în continuare face puţină lumină.

Comentarii ()
 
Ingredientele secrete din ceaiuri Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Esther Inglis-Arkell   
Sâmbătă, 29 Octombrie 2011 21:16

CeaiBună dimineaţa! Beţi ceai? Pentru numele lui Dumnezeu, opriţi-vă! Nu ştiţi ce este înăuntru! Dar acum, mulţumită unor cercetători adolescenţi, veţi şti. Aceşti cercetători îndrăzneţi au descoperit nişte ingrediente secrete existente în ceai.

Comentarii ()
 
Sterilizarea hranei cu fascicule de electroni Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Vineri, 01 Aprilie 2011 15:22

Sterilizare cu electroniCentrul SUA pentru Prevenţie şi Control al Bolilor a estimat că 48 de milioane de americani se îmbolnăvesc în fiecare an din cauza unor boli provocate de alimentele infestate cu diverşi patogeni. Trei mii de persoane mor anual din acelaşi motiv.

Comentarii ()
 
Consumaţi fructe şi legume (şi) pentru o vedere mai bună Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Sâmbătă, 19 Decembrie 2009 17:58

fructe si legumeÎntr-un studiu publicat de Institute of Food Technologists al SUA în revista Journal of Food Science se menţionează că un rol important în îmbunătăţirea performanţelor vizuale şi, posibil, în prevenirea bolilor de ochi legate de înaintarea în vârstă le revine carotenoidelor, substanţe naturale, coloranţi de nuanţă galbenă, portocalie sau roşie prezenţi în legumele cu frunze verzi şi în fructele colorate.

Comentarii ()
 
8 ceşti de ceai pe zi reduc riscul apariţiei atacului cerebral şi al infarctului Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Sâmbătă, 07 Noiembrie 2009 13:40

Un studiu recent, coordonat de specialista în nutriţie Carrie Ruxton, dezvăluie faptul că asimilarea a 400 mg de cafeină pe zi - ceea ce echivalează cu 8 ceşti de ceai - nu numai că nu are efecte adverse, dar aduce beneficii certe funcţionării inimii şi minţii.

Comentarii ()
 
Vegetalele pot proteja viitorul copil de diabet Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Vineri, 30 Octombrie 2009 23:28

Un studiu realizat recent de către Academia Sahlgrenska în colaborare cu universitatea suedeză Linköping, publicat în revista Pediatric Diabetes, arată că există o legătură între modul de alimentaţie al femeii însărcinate şi riscul viitorului copil de a se îmbolnăvi de diabet de tipul I.

 

Rezultatele studiului se bazează pe analiza a eşantioane de sânge de la aproximativ 6000 de copii cu vârsta de 5 ani. S-a constatat că riscul de a se îmbolnăvi de diabet de tipul I este mult mai mic la copiii ale căror mame au inclus vegetalele în alimentaţia zilnică pe perioada sarcinii.

Comentarii ()
 
Pudra de curry - remediu împotriva cancerului? Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Miercuri, 28 Octombrie 2009 14:29

curryO substanţă chimică ce poate fi obţinută din curcumă - un ingredient folosit la obţinerea amestecului de condimente de origine indiană cunoscut sub numele de curry - ar putea reprezenta un medicament natural împotriva celulelor canceroase, conform unui studiu efectuat de o echipă de cercetători de la Cork Cancer Research Centre.
Comentarii ()

 
Somnul - soluţia ideală pentru a scăpa de kilogramele în plus Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Vineri, 02 Octombrie 2009 16:30

Sciam MindIdeea că am putea pierde în greutate în timpul somnului pare prea frumoasă ca să fie adevărată, dar un studiu recent a relevat faptul că există o legătură între greutatea corporală şi durata somnului oamenilor. S-a constatat că nivelul celor doi hormoni care contribuie la reglarea apetitului, grelina şi leptina, se modifică atunci când organismul nu se odihneşte corespunzător pe timpul nopţii.

Comentarii ()
 



Ultimele mesaje pe forum
Probabilitate
Cred ca te complici prea mult pentru clasa a 8-a.Aflarea in mod direct a numerelor in intervalul dat (babeste, cum ai spus) nu e complicata deloc. Poate vrei sa zici ceva mai lunga sau mai plicticoasa, dar complicata nici vorba. Cu un spreadsheet se poate face in c...
mic exercitiu intelectual: geocentrism vs heliocentrism
Citat din mesajul lui: alexandru n. din Mai 16, 2012, 08:10:31 - experimentele lui Airy (numite convenabil de mainstream ”Airy’s failure”; de notat că George Airy era la rândul lui convins de heliocentrism, şi a pornit la acea experimentare cu gândul să demonstreze...
Problema: oglinda concava
Nu conteaza. Pozitia focarului este la o distanta de 0.5R atat fata de O cat si fata de O', nu? Se schimba doar semnul diferentei de sub modul.
Tangenta despre scrierile lui Ioan Damaschin
Citat din mesajul lui: AlexandruLazar din Ieri la 10:25:56 Eu sunt departe de a minimaliza importanța Sf. Ioan Damaschin în filosofia europeană; cu siguranță scrierile sale au fost un factor de progres, din păcate nu tocmai reprezentativ pentru Biserica acelor seco...
Scientia