Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 3 minusuri
408 vizualizari
Novice (123 puncte) in categoria Diverse

2 Raspunsuri

2 plusuri 0 minusuri
Educatia/informatiile pe care le primesti au rolulul de ati dezvolta capacitatile intelectuale. Apoi intervine autoeducatia. Fiecare va procesa diferit tot ce asimileaza. Nu te invata nimeni sa gandesti si nu tot ce ti se spune ti se potriveste. Fiecare trebuie sa se identifice cu ceva, sa ai un scop si sa urmeze o cale. Nu ne va programa nimeni ca pe un calculator si nici nu cred ca si-ar dori cineva acest lucru. De acolo si liberul arbitru. Nu este normal sa blamezi pe nimeni pentru un esec propriu. Fiecare trebuie sa-si asume responsabilitatile si sa se corijeze. Daca individul are ambitie si interes cu siguranta va gasi calea. Superficialitatea din pacate este dominanta in ceea ce s-a intamplat cu cei care servesc sistemul de invatamant la ora actuala. Sunt curioasa cate carti mai citeste un elev la ora actuala pe saptama. Cititul iti dezvolta modul de a gandi, de a vorbi, memoria si imaginatia. Sper sa-ti fi fost de folos ;)
Novice (123 puncte)
0 0
Calitatea nu cantitatea conteaza! Deci poti repune intrebarea: CE carti citeste un elev in zilele noastre? Si asta pentru ca unele carti pot sa-ti deschida ochii altele sa te trimita la culcare...
0 0
M-am referit absolut la cartiile de biblioteca scolara si am crezut ca era evident. Calitatea unei cartii este subiectiva; fiecare are preferinte proprii ;)
0 0
Nu o sa gasesti la biblioteca acele carti care sa-ti deschida ochii mintii :)
Indiferent de preferinte, acele carti care iti schimba viata sunt esenta printre multe alte povesti efemere.
5 plusuri 0 minusuri

Ca răspuns copiez și aici comentariul meu de acolo:

Bogdan, ai dreptate în mare măsură. Școala actuală se bazează prea mult pe memorare și prea puțin pe creșterea capacității de raționare. Materiile sînt organizate într-o manieră scolastică, de Ev Mediu. Vezi teoria bățului de chibrit peste tot, scheme care să ajute la a memora ceva, nu la a înțelege. Copiii nu sînt încurajați să fie creativi, să pună ei înșiși întrebări, să-și exploreze curiozitatea. Plăcerea de a învăța este înlocuită cu obligația de a învăța. Școala, în loc să hrănească și să sporească dorința nativă de cunoaștere pe care o au copiii, ajunge s-o nimicească. Sigur, există și multe excepții de profesori capabili să inspire copiii, există și copii care devin imuni la unele defecte ale sistemului de învățămînt. Dar astfel de profesori și astfel de copii n-ar trebui să fie excepția, ci regula.

Iar situația este aceeași în toată lumea, doar puțin mai bine în unele țări decît în altele. Uite și ce spune Ken Robinson despre problema asta:

http://www.ted.com/talks/lang/ro/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

Acum se pune o întrebare. Perfect, ai pus degetul pe o mare problemă. Dar ce faci TU ca să contribui la rezolvarea ei? Dacă vei fi profesor, ce vei face pentru elevii tăi? Dacă vei fi părinte, ce ai de gînd să faci pentru copiii tăi? Dacă vei fi politician, ce vei face pentru învățămînt? Și în general, dacă vei avea o cît de mică putere de a schimba ceva în modul în care sînt educați copiii, ce vei face?

Părerea mea e că trebuie pornit de la a defini ce este școala și care e scopul ei. Vom afla atunci ce trebuie schimbat și în ce direcție, cum trebuie organizată școala, ce materii trebuie predate și prin ce metode, ce relație trebuie să existe între elevi și profesori etc. Ne vom da seama atunci că la orele de fizică elevii trebuie neapărat să facă experimente, că în școală trebuie să se facă și lecții de dans, că îndoctrinarea religioasă nu are ce căuta în învățămînt, că la orele de limba română copiii trebuie să învețe nu atît teorie gramaticală cît despre adevărata comunicare, că avem nevoie de lecții de gîndire rațională, lecții de circulație rutieră, lecții de protecția mediului, lecții de utilizare responsabilă a internetului, lecții de comportament civilizat etc.

Școala a rămas în urmă față de nevoile societății și astfel trage societatea înapoi. Dar nu ajunge să constatăm asta. E nevoie de acțiune concretă.
 

Expert (12.9k puncte)
...