Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

5 plusuri 1 minus
399 vizualizari
Cand ma refer la micsorarea circuitelor ma refer in special la tranzistor...

Intrebarea este, daca in urma micsorarii extreme a tranzistorului, va capata un comportament cuantic; acesta putand fi deschis si inchis in acelasi timp.
Novice (266 puncte) in categoria Tehnologie
Acel individ de la care am primit un vot negativ fara a'mi argumenta(probabil din ura), se dovedeste a fi deosebit de puieril.

Despre tranzistorul la nivel de atom, care operează la nivel cuantic, tot aici pe site a apărut un articol. Aici: http://www.scientia.ro/stiri-stiinta/82-tehnologie/496-a-fost-creat-primul-tranzistor-atomic.html

Nu ştiu dacă despre asta menţionezi.
Din cate stiu eu, se incearca cu super-calculatoare clasice simularea virtuala a unui calculator cuantic.  In general prototipurile sunt deosebit de instabile, este ca si cand pe intuneric ai vrea sa cunosti pozitia unor bile asezate instabil pe o suprafata neteda, incercarea de a le atinge, le schimba permanent pozitia.

Un lucru este sigur, aparita calculatoarelor cuantice ar revolutiona lumea.
Chip-urile quantice sunt proiectate dupa principiul inseparabilitatii quantice, de la 2 particule corelate pana la chiar 8 particule (sau chiar mai multe pe viitor) in relatie de quantum entanglement. Chinezii au reusit primavara aceasta sa aduca in relatie de inseparabilitate 8 fotoni. Din cate stiu chip quantic de 128 qbiti deja exista. Nu cred ca micsorarea tranzistorilor cum ziceai tu, sa fie relevanta.