Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 0 minusuri
604 vizualizari
Am văzut un documentar intrigant şi aş vrea să aflu părereri documentate despre acest subiect. Documentarul se numeşte EXPELLED NO INTELLIGENCE ALLOWED
Junior (632 puncte) in categoria Biologie
Ramane la latitudinea fiecaruia intrucat unii vad inteligenta altii proprietati.
Nu intelegem pe deplin ce inseamna energie...
Daca esti interesat de "opera" Universului cauta sectiunea de aur dar tot in engleza se alaboreaza mai mult intrucat aceasta regula pare a fi respectata de la cele mai mici pana la cele mai mai niveluri in galaxie.

2 plusuri 2 minusuri

Nu cu mult timp in urma am pus o intrebare foarte apropiata si am despicat firul in 4 cu AdiJapan, Puiu si Iulian:

Mai adaug doar urmatoarea insiruire logica:

- la putin timp dupa Big-Bang, triplete de quarci s-au constituit in PROTONI. Cum au stiut s-o faca ? Inteligenta sau doar proprietati ?

- apoi din electroni, protoni si neutroni s-au constituit un numar limitat de tipuri de ATOMI. Cum au stiut s-o faca ? Inteligenta sau doar proprietati ?

- apoi atomii s-au grupat in MOLECULE SIMPLE. Inteligenta sau doar proprietati ?

- apoi MOLECULELE au crescut masiv in complexitate prin POLIMERIZARE, in special in compusii carbonului, ajungand la catene cu zeci de mii de atomi. Inteligenta sau doar proprietati ?

- apoi au aparut PROTOCELULE, cu citoplasma si nucleu, cu diviziune pe baze fizico-chimice, fara ARN/ADN. Inteligenta sau doar proprietati ?

- apoi a aparut ARN-ul, apoi si ADN-ul. Inteligenta sau doar proprietati ?

PROPRIETATI !smiley ACELEASI PROPRIETATI CU CARE S-A NASCUT UNIVERSUL INSUSI !
Adet a cerut referiri la inteligenta:

As spune ca toate fiintele sunt inteligente, dar este evident ca inteligenta lor a crescut de-a lungul miliardelor de ani. Inteligenta este o formula avansata de adaptare la mediu.

Omul este atat de inteligent incat isi poate modifica (partial) mediul inconjurator. Si totusi, trebuie sa ramanem lucizi, nici aceasta inteligenta avansata nu poate modifica mediul decat local, (inca) nu poate lupta cu anumite fenomene naturale terestre, sau, cu atat mai putin, cu fenomene spatiale.

Chestiunea se leaga de scara Kardashev de clasificare a civilizatiilor, noi suntem inca la nivelul unei civilizatii de tip 0 - nu reusim inca sa controlam  planeta.
probabil şti ca ce spui este o teorie care nu a putut fi demonstrată
sa facut acest experiment in laborator de sute de ori si fară nici un rezultat
nu a iesit nici măcar o amarată de proteină dapăi ARN
deci este clar INTELIGENŢA A FOST EXMATRICULATĂ si a rămas în clasă numai HAZARDUL şi PURA ÎNTĂMPLARE
@Asexe.
1. Da, este clar, am exclus "inteligent design" in originea vietii. Desi multora le vine greu sa creada, aceleasi legi fizico-chimice care genereaza galustile din ciorba, genereaza si materia vie ! Atomii isi gasesc locul potrivit in moleculele complexe ale vietii iar formele cele mai "persistente", adaptate mediului, dainuiesc peste timp !

2. Privind abiogeneza trebuie sa avem in vedere faptul ca nu s-au alocat fonduri serioase pentru cercetari in aceasta directie, experimentele fiind mai curand rare. TOTUSI, exista dezvoltari spectaculoase in ultimii ani - nu stiu cat esti la curent. Este adevarat ca nu s-a reusit INCA realizarea unei fiinte 100% din atomii primordiali  - dar nici mult nu mai este !

- In 2003 prof. Gunther von Kiedrowski A REUSIT SA SINTETIZEZE PRIMA MOLECULA CAPABILA DE AUTOREPLICARE – un fragment de acid dezoxiribonucleic compus din 6 perechi de baze !!! (http://www.arkat-usa.org/get-file/19231/)

- In 2008, profesorul american Craig Venter a anuntat crearea PRIMEI SPECII ARTIFICIALE cu un cod ADN generat de un computer,  o specie de bacterii denumita Mycoplasma mycoides.
deci este tot opera unei minti stralucite nu a HAZARDULUI
Ba da, a hazardului, pentru ca hazardul l-a "creat" pe profesorul Craig ! Iar Craig stie deja ce-a facut "hazardul" in 4 miliarde de ani si acum il copiaza in mult mai putin timp !

Asexe, pune si tu niste emoticoane, ca nu m-am prins daca vorbesti serios sau ricanezi...
Inteligenta sau proprietati

Salut.

SI dacă este asa de ce in laborator nu merge ?
Salut asexe.Va merge si in laborator dar e nevoie de TIMP suficient.Pana la aparitia vietii a fost nevoie de sute de milioane de ani de combinatii pina s-a ajuns la combinatia perfecta.PA
Best, 2 mentiuni:

- combinatiile nu sunt 100% aleatoare, caci legile fizicii si chimiei (proprietatile Universului de care vorbeam) permit numai anumite combinatii ! Din aceste miliarde de combinatii "incercate" aleator  in Natura au ajuns la noi numai cele care au reusit sa se prezerve si apoi sa se inmulteasca, supravietuind.

Combinatia nu stiu daca este perfecta...S-ar putea sa fi existat si combinatii mai bune, dar astea au ajuns pana in vremurile noastre, adaptate fiind la mediu...
da sunt de acord cu ce au spus truth si best. Viata este ceva normal, banal in univers, si se poate forma unde sunt conditii prielnice. Cum am mai spus oxigenul nu este un element de baza care trebuie sa existe pt a exista viata, el este necesar speciei noastre si atat.

Pe mine ma intriga cum a aparut inteligenta, si nu viata !
2 plusuri 0 minusuri
În prezent consensul biologilor este că viața a apărut spontan și că a evoluat natural, fără intervenția vreunei inteligențe superioare. Ipoteza proiectului inteligent este considerată pseudo-știință și în general este susținută de persoane credincioase, ca un fel de compromis între convingerile lor religioase și știință. Altfel spus, ipoteza proiectului inteligent este un fel de creaționism cu ambalaj științific.

Adevărul este însă că mecanismul exact prin care a apărut viața este încă în mare parte necunoscut. Există ipoteze, dar nu pot fi dovedite experimental. Totuși, chiar și în astfel de condiții, ideea că o ființă supranaturală ar fi venit și ar fi aranjat atomii ca să formeze primele vietăți este o ipoteză cu totul extraordinară care necesită dovezi cu totul extraordinare. Pînă una alta nu avem nici cea mai mică dovadă că supranaturalul (Dumnezeu sau altceva) ar exista. Și apoi de fapt ipoteza inteligenței externe ridică o întrebare și mai mare: inteligența aceea cum a apărut? A fost la rîndul ei creată de o altă inteligență și mai mare sau a evoluat? Și tot așa.

Din perspectivă istorică, observăm că ori de cîte ori omul (știința) nu a putut să explice rațional un fapt, religiile au venit cu o explicație divină. Pe măsură ce faptele respective au putut fi explicate științific, religiile și-au retras explicațiile divine. După toate semnele ne aflăm și aici în același caz: apariția vieții va fi probabil cîndva pe deplin explicată științific, iar religiile vor căuta altceva de explicat prin divinitate. În cele din urmă s-ar putea ca divinitatea să nu mai fie necesară la nimic. Față de acum 2000 de ani, zonele în care se mai putea ascunde Dumnezeu deja s-au împuținat considerabil.
Excelent exprimat, Adi.  Asa este, "The Intelligent Design" este o struto-camila, o incercare disperata de a impaca capra si varza. In context, stiu de cativa ani de un simpozion stiintific organizat sub patronajul Vaticanului care a recunoscut evolutionismul.

Dar pe de alta parte, religia acopera anumite nevoi umane, umple un gol, aduce un suport iluzoriu, dar totusi un suport, de aceea nu cred ca va disparea nicicand, se va gasi mereu ceva de adorat, ceva in care sa crezi orbeste, cu atat mai mult cu cat educatia se va specializa pe nise, pierzand din caracterul enciclopedic care sa-ti ofere o perspectiva de ansamblu.
Ha ha! Vaticanul a fost drăguț să recunoască evoluționismul? Dar de cînd are știința nevoie de binecuvîntarea Vaticanului?...