Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter


3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.2k comentarii

2.2k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
6.6k vizualizari
De ce derapeaza mai usor tractiunea spate fata de cea pe fata?

Care sunt avantajele si dezavantajele celor 2 tipuri de tractiune?
Junior (413 puncte) in categoria Auto - Moto
categorie schimbata de

3 Raspunsuri

2 plusuri 1 minus
 
Cel mai bun raspuns
Cand rotile motoare se afla in spate, ele imping masina pe directia axei longitudinale a acesteia. La scaderea aderentei si in conditiile unei viteze neadaptate, informatia de directie pe care o dau rotile din fata devine foarte slaba, iar directia axului longitudina imprimata de rotile din spate este precumpanitoare, facand masina greu de controlat. Tractiunea fata are, din acest punct de vedere, avantajul ca rotile motoare comanda si miscarea si directia in acelasi timp, ele nu sunt "oarbe" ca in primul caz, ceea ce da un plus de stabilitate si controlabilitate masinii. In concluzie, daca cineva are de ales intre tractiune  fata sau spate, il sfatuiesc sa aleaga varianta 4x4 -))
Senior (6.6k puncte)
selectat de
0 0
Just, tovarase !
0 0
cu 4x4 sunt perfect de acord, cu restu nu!
1 plus 1 minus
te referi la derapatul in curbe ? sau la ruperea de aderenta la plecarea de pe loc ?

in mare avantajele sunt in favoarea celor cu tractiune spate, aderenta mai buna la plecarea de pe loc datorita transferului de greutate pe rotile spate ( cand pleci de pe loc se ridica botul masinii) si cel mai important din punctul meu de vedere este faptul ca sunt mult mai manevrabile, masinile cu tractiune fata se stie ca sunt subviratorii, de asemenea cele cu tractiune spate sunt si mult mai distractive, drifturile se pot face foarte usor daca ai ceva talent si un motor potent.
Novice (218 puncte)
editat de
0 0
Daca vei trage un carucior de aragaz(tractiune fata)el te va urma foarte bine.Daca incerci sa il impingi(tractiune spate) vei constata ca directia nu este stabila.Este motivul principal pt care s-a extins tractiunea fata.
0 0
exemplul tau cu caruciorul este cel putin infantil, atunci cand vei impinge un carucior directia nu este stabila din simplul motiv ca rotile nu vireaza ele stau drepte.
o sa incerc sa detaliez mai bine, cu masina cu tractiune fata daca pierzi aderenta accelerand intr-o curba rotile vor pierde tractiunea adica se vor invarti in gol si in acel moment tu nu poti vira, adica ele se duc stanga dreapta dar masina nu va reactiona, la tractiune spate daca accelerezi pana rupi aderenta rotile se vor invarti in gol pe spate insa rotile fata te vor asculta in continuare, si vor vira incotro vrei tu.
cam asta e valabil la toate masinile cu tractiune fata.
1 plus 1 minus
Tractiunea fiind pe spate, face ca: atunci cind accelerezi brusc, rotile pe spate sa patineze, pierzind contactul stabil, cu asfaltul.  Pentru un contact stabil cu asfaltul, pe perioada de frinare, unele masini au ABS.
Experimentat (3.2k puncte)
0 0
acelasi lucru se intampla si la tractiune  fata cand accelerezi brusc, pierzi contactul stabil cu asfaltul cum zici tu, dar asta nu are nicio legatura cu ce a intrebat omu, unele masini au si esp si ebd, asta nu schimba nimic, acestea sunt doar sisteme antiprost menite sa ajute persoanele nepricepute in invartitul covrigului.
cum spuneam in primul post, performanta, echilibru, manevrabilitate, toate sunt in avantajul tractiunii spate, de aia la F1 masinile au tractiune spate, de aia Bugatti, Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Lamborghini, Aston Martin si toate vehiculele care au pretentii de performanta au tractiune spate.
masinile de masa au tractiune fata in primul rand datorita costurilor mici de productie si simplitate in asamblare cat si pt ca exista cerere de la persoanele nepricepute in ale condusului pe timp de iarna, acolo este singurul moment in care tractiunea spate sufera, in absolut toate celelalte cazuri in care aderenta este buna tractiunea spate este la ani lumina de cea fata din toate punctele de vedere.
daca pui 2 masini identice, cu acelasi motor, aceeasi putere, acelasi cuplu si aceeasi greutate intro cursa doar ca una are TS si cealalta TF intodeauna va castiga cea cu spate.
0 0
"Acolo este singurul moment in care tractiunea pe spate sufera", afirmi despre situatia de iarna sau, in general, de drum cu aderenta scazuta. Pai intrebarea asta era: de ce derapeaza TS mai mult decat TF. Comentariul tau spune ca, pe suprafata aderenta TS nu derapeaza. Nici TF nu derapeaza pe sosea buna. Comentariile tale sunt corecte in principiu, dar s-ar adecva mai bine  la intrebarea "Ce tip de tractiune e preferabil la o intrecere de masini, pe o cale de rulare uscata ?"
0 0
puiu, dupa cum vezi sunt 2 intrebari, eu mi-am axat mai mult raspunsul pe cea de a doua intrebare, avantaje si dezavantaje, cred ca de aici confuzia :)
Da, ma refeream strict la aderenta scazuta !
0 0
Tractiunea fata este superioara tractiunii spate, cu toate minusurile ce le
pot invoca bimeristii. Credeti ca au trecut majoritatea constructorilor la
aceasta solutie de placere? Avantajul tractiunii pe directia curbei este
esential!
...