Daca in partea din fata astronautii si-ar continua deplasarea in spatiu, si naveta si-ar continua deplasrea inapoi, la infinit, dar nu in cazul opririi lor in naveta prin interactiune cu aceasta. Astronautii, pe baza propriilor forte, la fel ca si combustibilii motoarelor racheta, prin ardere, au dobandit o viteza/energie cinetica/impuls, si se propulseaza la fel ca si gazele de ardere ale rachetei, in spatiu, prin forta de reactie naveta se va deplasa invers/va frana daca are o viteza initiala. Asa functioneaza rachetele/motoarele de franare sau/si orientare ale navelor cosmice/navete, etc..Motoarele de propulsie se pot folosi si la franare dupa intoarcerea navetei cu fata in spate, cu ajutorul motoarelor de orientare si stabilizare. Acestea din urma, fiind exrem de slabe si sensibile la comenzi, pot fi simple ejectoare pentru gaze sau lichide diverse, netrebuind neaparat sa fie motoare racheta cu combustie.
Intr-adevar, desi pare ca e un singur sistem, totusi sunt doua/mai multe intre care interactiunile sunt doar in momentele de contact, acestea rezumandu-se/finalizandu-se ca schimburi de impulsuri. Insa rezultantele tuturor pastreaza pozitia centrului de masa comun, (imaginar), al sistemului imobil.
Cand naveta e imobila in sistemul de referinta luat in calcul, deci ea face parte din acel sistem de referinta, nici centrul ei de masa nu se deplaseaza, insa cel, (imaginar), al a(n)samblului mobil naveta-ocupanti, da, insa naveta fiind fixa si implicit la fel e si propriul ei centru de masa, iar centrul de masa al astronautilor deplasandu-se in fata, si cel al a(n)samblului va avea aceeasi deplasare. De aici se poate deduce ca daca naveta nu ar fi fixa, centrul ei de masa, (ea insasi), ar trebui sa sa deplaseze in spate.