Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
1.8k vizualizari
Ce înseamnă că spaţiu-timpul lui Einstein e unul curb? Care e diferenţa dintre un spaţiu-timp (o entitate în 4 dimensiuni) curb şi unul plat?
Cred, pe baza comentariilor de pana acum, ca am formulat nefericit intrebarea, asa ca revin aici cu o completare. Ma intereseaza sa stiu daca diferenta dintre o entitate in 4 dimensiuni curba si una plata poate fi explicata pe intelesul tuturor si daca da, cum anume. Daca nu, care e diferenta dpdv matematic intre cele 2?
Pentru mine spatiu-timpul nu-i continuu curb sau plat, el se poate curba, si de fapt se curbeaza oriunde exista gravitatie . ca un ocean cu lungime latime si adancime, iar valurile si curentii sunt timpul. daca ar fi continuu plat nu ar mai exista niciun fel de val, sau nu ar mai exista timp. ar fi un prezent incremenit, miscare browniana zero. nu-mi imaginez ce sa zic despre legatura dintre gravitatie si timp, da tre sa fie ceva.

0 plusuri 2 minusuri
Parerea mea este urmatoarea: spatiu-timpul este curb deoarece lumina a fost luata ca si unitate de masura in acest spatiu-timp, iar lumina este influentata de masele gravitationale (de unde apare si curbura aceasta: datorita luminii - care este unitatea de masura).
Nu inteleg absolut nimic din raspunsul dvs. De fapt nici nu imi raspundeti, ci vorbiti despre alte lucruri.

Intrebarea mea nu se referea la natura spatiu-timpului einsteinian. Acela e curb si cu asta basta. Vreau sa fac diferenta intre unul curb si unul plat. Cum o fac, fie si la un nivel exclusiv matematic?
Pastreaza ca rezerva si ideea ca ar putea fi o gogorita. Ca sa nu fii

surprins la un moment dat!
Rezerva asta e valabilă pentru orice teorie științifică. Știința nu oferă certitudini.
Va puteati limita la un simplu comentariu. Ce ati scris dvs. nu reprezinta nicidecum un raspuns.
Spatiul-timp nu e curb. El se curbeaza insa in jurul corpurilor cu masa (ceea ce numim noi forta de atractie in unele cazuri si in alte cazuri gravitatie). Entitate in adevaratul sens al cuvantului nu exista cu timpul ca a 4-a dimensiune. Timpul este o dimensiune nespatiala. Daca vrei entitati cvadridimensionale, cu a 4-a dimensiune fiind timpul uita-te in jurul tau, absolut tot ce vedem in jurul nostru sunt obiecte care exista intr-un spatiu cvadridimensional cu a 4-a dimensiune fiind timpul.

Daca insa vrei ca cele 2 obiecte sa existe intr-un univers in care si a 4-a dimensiune este tot spatiala, atunci devine mult mai dificil. Pentru noi, ca fiinte obisnuite sa rezolvam orice imagine intr-un spatiu tridimensional, ar fi imposibil sa percem ce-a de-a patra dimensiune bazandu-ne pe simturi. Singura sansa ar fi prin masuratori si deductie. Daca vrei sa citesti ceva ce te va ilumina in legatura cu subiectul de fata, citeste "Flatland" de Edwin Abbott Abbott.
0 plusuri 0 minusuri
Diferenta este una de convergență, în teoria relativității lui Einstein spațiul si timpul sunt legate una de alta ca insasi țesătura universului iar liniile de câmp gravitațional desi in universul lui Einstein sunt niște drepte traiectoriile care descriu o linie dreaptaî n acest univers matematic în spațiul tridimensional sunt niște curbe.

Spatiul-timp plat este doar un concept care nu exista decat intr-un univers matematic în care timpul este 0 si liniile de câmp gravitațional coincid cu spațiul bidimensional sau tridimensional a lui Newton studiat în geometria Euclidiană adica sunt niște linii drepte care nu converg către un centru de masă și nu tin cont de curbura temporală.

Însă realitatea este ca nu exista linii de câmp drepte în univers deoarece câmpurile gravitationale interacționează între ele și sunt mereu curbe si pleaca de la un centru de masă către un alt centru de masă distorsionate pe parcurs de catre celelalte centre de masă din univers . Însă pe distanțe foarte mici pentru ușurința unui calcul se poate considera un sistem referential ca fiind un spațiu timp plat în aplicatiile practice la scara mică întrucât diferențele sunt neglijabile.
0 plusuri 3 minusuri
O aiureală a unei noi religii, dogme: TRG.
Curbura reprezinta gravitatia!Daca spatiu timpul ar fi perfect plat nu ar mai exista gravitatie!