Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 1 minus
3.9k vizualizari
Ce procese se petrec in motor cand masina sta pe loc cu motorul pornit?
Senior (8.1k puncte) in categoria Auto - Moto
3 0
Aceleasi procese ca si atunci cand masina este in plina viteza, cu diferenta ca se consuma mai putin carburant, elimina mai putina caldura si mai putin fum. La unele masini vechi, se poate incalzi rau motorul pt. ca nu au un bun sistem de racire. Consuma aprox. 1litru pe ora.
0 0
Cand se consuma mai putin combustibil, la ralanti sau in frana de motor?!
1 1
Salut !

Daneel, consumul in frana de motor (peste vreo 1000 de ture) este ZERO ! In acel moment, cilindrii&co nu mai sunt miscati de explozia combustibilului ci de energia inertiala transmisa prin intermediul rotilor  - adica invers decat in mod normal !

Daca turatia motorului in regim de frana de motor scade sub 1000 de ture, fortele de frecare din ansamblul-motor tind sa depaseasca forta inertiala transmisa de roti si atunci computerul comanda alimentarea cu (putin) combustibil din nou - moment in care vei simti trepidatii - semnaland necesitatea apasarii acceleratiei pentru revenirea la regimul accelerat de miscare.

Printre altele, acesta este unul din motivele pentru care este recomandata utilizarea franei de motor - conduce la economia de combustibil.
0 0
Da, am observat si eu cand am condus un Opel relativ nou - care avea consumul afisat - ca in frana de motor arata 0 iar cu maneta la punctul mort, 0,6 L. Evident, ma refer la franarea cu o turatie rezonabila, intre dublul si triplul turatiei de ralanti.

 Asta se petrece la masinile noi, asistate de computer. Dar la o Dacie 1300 sau la un ARO, tot asa se intampla? nu-i computer, nu-i nici macar retarder, doar elementele simple care formeaza circuitul: alimentare, carburator/pompa de injectie/injectoare. Am observat la ARO, iarna pe frig si ceata, ca scotea putin fum si in frana de motor, deci se consuma combustibil.

 Am observat ca multi scot din viteza cand urmeaza un sir de pante pentru economie (nu opresc motorul ca nu mai au servo). Alta maniera de condus 'dubioasa' este cea a acceleratiei 'in puncte' - accelereaza pana la 100, calca ambreiajul si asteapta pana ajung la 60-70, apoi repeta manevra. Cica fac economie la drum intins.
0 0
Daca mai observi ca scoate masina din viteza la coborare, mai bine cobori

din masina lui!
0 0

Truth, ar trebui precizat de unde ai copiat textul (fara precizarea sursei). http://asapteadimensiune.ro/cum-economise%c8%99ti-combustibilul-ma%c8%99inii-tale.html

0 0
De fapt, pare a fi viceversa: site-ul pe care l-aţi indicat a luat textul lui Truth...

Te rugam sa te autentifici sau sa te inregistrezi pentru a raspunde la aceasta intrebare.

...