Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
1.1k vizualizari
Exemplu concret:Intr-un reactor nuclear am 2 kg de Uraniu.Cu ce tehnologie sau prin ce metoda se genereaza neutronii pt ca Uraniu sa atinga masa critica si ulterior sa inceapa reactia in lant?Cum se bombardeaza Uraniul sau Plutoniul cu neutroni pt a incepe dezintegrarea radioactivă si ulterior neutroni liberi eliberați de fiecare eveniment de fisiune sa declanseze în continuare alte fisiuni?Cum incepe reactia in lant?

În reactorul atomic este produsă, de fapt, o explozie atomică controlată, prin intermediul unor bare absorbante de neutroni (conținând bor sau cadmiu care au rolul de a absorbi neutronii în exces. În toate cazurile se pune problema obținerii, fie a uraniului, fie a unor săruri ale acestuia de puritate nucleară.

Reactia de fisiune a combustibilului poate avea loc cu neutroni termici sau cu neutroni rapizi. Marea majoritate a reactoarelor nucleare in functiune utilizeaza in principal neutronii termici.

Sursa de neutroni pentru reactia de fisiune o constituie reactiile de fisiune anterioare, din care, la fiecare nucleu fisionat se elibereaza 2-3  neutroni rapizi. Pentru a relua, deci, lantul fisiunilor este nevoie ca acesti neutroni sa fie incetiniti, termalizati. Acest proces se realizeaza intr-un alt material constituent al zonei active a reactorului: in moderator. Un material cu proprietati asemanatoare cu ale moderatorului inconjoara zona activa pentru a reduce scaparile  de neutroni in afara sistemului. Datorita rolului sau este denumit  reflector. Preluarea caldurii dezvoltate in combustibil si transportul ei la generatorul de abur  il face, asa cum am aratat mai inainte, agentul de racire. Pentru controlul reactorului se modifica bilantul de neutroni termici din zona activa utilizandu-se  materiale absorbante. In sfarsit, pentru reducerea fluxurilor de radiatii si neutroni in zonele cu acces  uman se utilizeaza materiale de protectie biologica.

Cred ca am vorbit mai mult pe langa, ciclul de functionare era mai usor de explicat :D

Salut Ciprian.Nu sunt lamurit nici de raspunsul tau si nici de cel al lui Iosif.
 *Reactia de fisiune a combustibilului poate avea loc cu neutroni termici sau cu neutroni rapizi.*-Cum se obtin PRIMII neutroni termici?Ce chestie ii genereaza?Sau cand doua bari de uraniu sunt apropiate una de alta incepe reactia instantaneu?
din cate stiu reactia se obtine prin incalzirea electrica a barelor de uraniu
Asta vreau sa stiu dar esti sigur?Masa critica se obtine deoarece bara de Uraniu functioneaza ca o rezistenta si prin incalzire incepe reactia?Deoarece bomba nucleara functioneaza altfel(Reactia in lant incepe cu totul altfel la armele atomice).
0 plusuri 0 minusuri

Teoretic arata cam asa; nu am nici o idee cum se practica.

Nucleele care iau nastere prin fisiune nucleara devin nuclee radioactive care emit radiatii ab si g, iar neutroni emisi produc o cascada de reactii de fisiune nucleara in lant cu nucleele atomilor A intalniti in calea lor.

Presupun ca nu se folosesc 2 kilograme de Uraniu intr-un singur ciclu, deoarece Boom!, adio reactor.

@Iosif:Din scema ta PRIMUL n care loveste Uraniul cum apare???Cum se obtine PRIMUL neutron care ulterior loveste Uraniul?Cu ce tehnologie se izoleaza neutronul care loveste Uraniul???
La nivel tehnologic nu stiu, doar ca poate fi captat in acceleratoare pe urma folosit la fisiune. S-ar putea ca reactorul sa predispuna de o camera de captare a neutroniilor ramasi liberi care nu participa la urmatoarea faza a reactiei. Sunt probabilitati de ciocnire dintre neutroni si nuclee.