Pentru că asupra corpului nu acționează numai greutatea, ci și rezistența aerului. Iată un exemplu: un parașutist cu parașuta închisă și apoi același parașutist cu ea deschisă. În ambele cazuri masa (și deci și greutatea) e aceeași, dar forța cu care se opune aerul la coborîre este foarte diferită.
Rezistența aerului, numită și frecarea cu aerul, depinde de următorii parametri
- aria secțiunii corpului care se mișcă prin aer,
- forma corpului,
- viteza relativă a corpului față de aer.
Forma corpului contează pentru că ea determină cum urmează să curgă aerul în jurul corpului. Unele forme, numite aerodinamice, permit aerului să curgă fără să fie prea mult împiedicat de corp și deci nu se împotrivesc prea mult la deplasarea corpului. Alte forme, cum e parașuta, opresc curgerea aerului și deci produc forțe de decelerare mari.
Tot în funcție de forma corpului se poate produce și o altă forță, numită portanță. E cea care face foaia de hîrtie să se miște și orizontal. Portanța are un rol esențial în zborul avionului.