Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
732 vizualizari
Adica cum anume se obtin 2 protoni din atomi pentru a fi ulterior accelerati si ciocniti intre ei cu aproape viteza luminii?Prin ce fel de experimente?

Exempu concret:Am 1 gram de Plumb.Cum extrag din atomii de Plumb protonii?Cum izolez din atomii de Plumb ionii de Plumb?Prin ce fel de experiment?

2 plusuri 0 minusuri
Salut,

Ar fi foarte nepractic sa se obtina protonii din atomi de plumb, asta ar necesita reactii de spargere a nucleilor si apoi de controlare a protonilor rezultati. Este mult mai simplu de ionizat atomul de protiu ( atom cu un nucleu format dintr-un proton si un invelis electronic format dintr-un electron pe un orbital s).  Nu stiu efectiv ce procese tehnologice se folosesc dar, in principiu, ar trebui procese de separare a moleculei de hidrogen in atomii componenti - prin procedee de crestere a energiei acestora - apoi procedee de separare a protiului de hidrogenul greu (deuteriu) prin folosirea efectelor  izotopice ( diferente de masa, densitate,de  punct de topire si fierbere etc) , dupa care se ionizeaza atomii de hidrogen usor - de exemplu prin arc electric sau orice procedeu care transfera atomilor o energie mai mare decat potentialul  de ionizare, 13,59 eV in cazul hidrogenului.

Salut,

Din ce am citit de pe internet, am inteles ca se folosesc camere de ionizare. Practic, din ce am inteles eu, o camera de ionizare e pe scurt un tub cilindric inchis, in care ai gazul tau pe care vrei sa il ionizezi, si prin "bombardarea" lui cu radiatii de diferite tipuri se produc ioni pozitivi si electroni liberi.

Asa cum a zis si puiu, mai mult ca sigur intr-o camera de ionizare nu se vor folosi atomi de plumb, ci poate mai degraba hidrogen, daca vrei sa obtii hadroni (cum e cazul acceleratoarelor de particule).

Pentru mai multe informatii, poti citi referatul asta, e destul de interesant: http://www.scritube.com/stiinta/chimie/STUDIUL-PROCESULUI-DE-IONIZARE611681322.php