Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
978 vizualizari
Desigur am gasit explicatii pe care eu le consider in mare parte bla,bla,bla...

Ce as dori sa stiu este cum reusiti fiecare dintre voi sa invatati, sa va imbunatatiti capacitatea de a memora lucruri, pe termen lung si desigur cat mai rapid. De aceea va rog sa dati raspunsuri cat mai cuprinzatoare despre reusite personale, sau ale altor oameni in carne si oase, nu studiile cine stie carui mare savant, doctor etc. Respect desigur stiinta, insa uneori este, dupa cum poate ati remarcat si voi, greu sa obtii rezultatele promise de studii.
Junior (994 puncte) in categoria Psihologie - Filozofie
4 0
Adaug si eu un sfat din proprie experienta: cel mai bine se fixeaza in memorie ceea ce tu expui altora ! Adica dupa ce deslusesti o problema, o demonstratie, etc - e bine sa o "povestesti" unui tert - coleg, etc. O sa-ti amintesti si peste ani ...

3 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri
O invatare eficineta tine de mai multi factori. Sa fii odihnit, sa ai o stare de spirit buna, sa ai o temperatura acceptabila spre rece, o lumina naturala cat mai buna, si sa nu fi distras de televizor, calculator, telefon, familie, etc...

Din propria experienta cel mai bine asimilezi dimineata. Daca te scoli mai ales vara de la 6-7 dimineata, pot spune ca intr-o ora inveti cat ai invata in 4-5 ore seara.
Senior (6.9k puncte)
3 plusuri 0 minusuri
Învăţatul dimineaţa - o recomandare excelentă a lui Ciprian.

Pentru a memora pe termen lung - învăţatul pe o perioadă mai lungă, cu repetiţii zilnice ale materialului de memorat.

La mine memoratul merge mai bine în perioade scurte, de 2-3 ore de învăţat, cu pauze de 2-3 ore.

Să schimbi locul în care înveţi (o altă cameră, un alt fotoliu etc), dacă e posibil, e probabil să dea rezultate de moment în ce priveşte o retenţie mai bună.

Crearea unei scheme supersimplificate a materialului de memorat, care să asigure o privire de ansamblu şi o trecere în revistă rapidă a materialului de studiat. La mine funcţionează inclusiv gen lista subcapitolelor, dar se poate merge şi un pic mai în detaliu, gen lista ideilor principale, scrise f pe scurt.
Senior (11.9k puncte)
2 plusuri 0 minusuri
A învăța și a memora sînt două lucruri foarte diferite. Din nenorocire școala actuală, mai ales în România, face confuzie între cele două, acceptînd sau chiar recompensînd memorarea în locul învățării. E firesc atunci că lumea încurcă noțiunile.

Memorarea e simpla depozitare în memorie, fie că ai digerat cele memorate, fie că nu. La memorat „se pricep” și calculatoarele, și caietele, ba chiar și papagalii.

Învățarea reală este înțelegerea unor noțiuni, fenomene etc. noi, deprinderea mai mult sau mai puțin conștientă a unor mișcări noi, acumularea unor experiențe noi și în general dobîndirea unei capacități noi, nu simpla depozitare de informații. Învățarea poate să includă și o parte de memorare, dar este mult mai mult decît atît. Poți să memorezi sute de cuvinte într-o limbă străină și să n-o poți vorbi. Poți să memorezi detalii despre mersul pe bicicletă și să nu fii în stare să mergi cu bicicleta. Poți să memorezi anii cînd au avut loc o mulțime de războaie și să nu înțelegi nimic din istoria acelei perioade. Poți să memorezi pagini întregi de comentarii literare, dar cînd te afli în fața unui text nou să nu fii în stare să spui ceva inteligent despre el.

Din experiența mea memorarea vine automat odată cu înțelegerea. Nu trebuie un efort separat ca să ții minte ce ai învățat. Singura condiție este ca înțelegerea să nu fie superficială și să practici cumva ce ai învățat: prin exerciții, prin rezolvare de probleme, prin răspunsuri la întrebări, prin antrenament sau altfel, după caz. Din experiența mea, în disciplinele științifice, nu e suficient niciodată doar să citești și să ai impresia că ai înțeles. Trebuie să folosești ce ai învățat, prin calcule, prin experimente (unde se poate), prin discuții cu colegii sau cu profesorul etc.

Înainte de a critica un „mare savant” pentru lipsă de realism ar trebui să aflați ce a spus acel mare savant.
Expert (12.9k puncte)
...