Pentru a putea publica, trebuie să vă înregistraţi.
Vf. folderul Spam după înregistrare.
Pune o întrebare

Newsletter


3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.4k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
719 vizualizari
Mie mi se pare ciudat să scriu în limita a 140 de cuvinte câte ceva. Multora nu, dar nu asta e discuţia.

Mă gândeam ce face ca o idee să prindă la public, cum e asta, cu Twitter. Credeţi că dacă ideea asta ar fi fost propusă de voi, în România, ar fi prins la nivel global?
Senior (11.9k puncte) in categoria Tehnologia Informatiei

3 Raspunsuri

0 plusuri 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns

Nu. Succesul este datorat nu numai ideii în sine ci şi condiţiilor de mediu. Ideile (memele) prind şi se dezvoltă dacă condiţiile de mediu cultural sunt propice. Dar asta nu înseamnă că o idee care se naşte în România nu ar  funcţiona sau că una născută în America nu ar fi sortită eşecului. Adevărul este că nenumărate idei sunt părăsite sau eliminate, distruse sau stinse, mult mai multe decât cele "rămase în viaţă". Noi vedem, normal de altfel, doar acele idei "funcţionale", celelalte nici nu le percepem a fi existat vreodată.

Pe de altă parte sunt momente perfecte pentru a apare o anumită idee, indiferent de "locul" unde apare. Într-un fel "este coaptă" situaţia culturală,  existând o nevoie puternică, chiar dacă nu este conştientizată, şi atunci scânteia ideii, indiferent unde apare, se dezvoltă fulminant, de multe ori doar pentru că este prima şi nu pentru că este cea mai bună soluţie.

Acum, odată cu globalizarea, condiţiile cu specific geografic devin din ce în ce mai puţin importante. În domeniul informatic putem aminti antiviruşii româneşti ca idei cu certe valenţe, cei "româneşti" fiind mai de succes decât cei "americani". Altfel spus acum mediul geografic este mai larg, ceea ce înseamnă un plus în potenţial de răspândire, dar asta presupune şi o competitivitate mai mare, adică "şansele" ca idei asemănătoare să fi apărut în altă parte sunt mult mai mari.

Junior (1.3k puncte)
selectat de
0 plusuri 1 minus
Au mai fost idei cumparate din Romania, mici afaceri vandute ulterior, investitori care au cumparat ideea.
Novice (113 puncte)
0 0
Un exemplu?
0 0
RAV antivirus, cumpărat de Microsoft
0 plusuri 0 minusuri
Cum întrebarea, văd, nu a suscitat cine ştie ce interes, încerc eu o variantă de răspuns.

Eu cred că o idee apărută în România are şanse mult mai mici de succes decât una apărută într-o ţară ca SUA. De ce? Pentru că succesul unei idei depinde de publicitate. Un Twitter în România nu ar ajuns nici la urechile românilor cu uşurinţă, dar la cel al străinilor?

Presa de tehnologie, incluzând blogurile ori site-urile private, se fac pe baza câtorva site-uri mari, care dau tonul. Celelalte sunt doar purtătoare de informaţie, portavoci. Dacă unul dintre site-urile emblematice promovează un produs nou, ştirea va fi promovată imediat în toate limbile pământului aproape instantaneu.

În limba română există vreun site de tehnologie care propune subiecte cu aspect de noutate?

Deci, cred că Twitter nu s-ar fi impus, nu ar fi avut succes, dacă ar fi pornit în România. Nici Facebook şi nici vreun alt proiect de succes pe plan mondial. Şi cine ştie dacă asemenea iniţiative nu au fost, neştiute?
Senior (11.9k puncte)
...